TVP1 liderem w DVB-T, TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat w 16-49. Rekordowy spadek TVP INFO
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w kwietniu br. w grupie 4+ została TVP1. W grupie 16-49 z trzeciego na pierwsze miejsce awansowała TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2022 roku zwiększył się o 5,76 proc. i wyniósł 12,37 proc.
TVP2 wyprzedziła TVP Info, która straciła 30 proc. widzów
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,88 proc., po wzroście o 27,25 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium uzupełnia Polsat, który miał wynik na poziomie 8,28 proc., po spadku o 11,26 proc. Stacja awansowała z czwartej lokaty.
Z drugiego na czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 31,49 proc. do 7,49 proc. zajął kanał TVP Info. Informacyjna stacja w kwietniu ub.r. obszernie relacjonowała wydarzenia z ataku Rosji na Ukrainę.
Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 4,08 proc. do 6,43 proc.
Najwięcej zyskał kanał TVP Polonia, którego wynik względem kwietnia 2022 roku poszedł do góry o 1415,38 proc. do 0,39 proc. Kanał w zestawieniu był ostatni.
Z kolei najwięcej stracił Fokus TV, który spadł z miejsca 10. na 15. Jego wynik zmniejszył się o 35,69 proc. do 1,66 proc.
0,66 proc. udziału TVP Nauka
25. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w kwietniu br. wyniósł 0,66 proc.
TVP2 nowym liderem w 16-49, wyprzedziła TVN i Polsat
Wśród widzów w grupie 16-49 w kwietniu 2023 roku na pozycję lidera oglądalności w DVB-T awansowała TVP2, która przed rokiem była trzecia. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,45 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 32,89 proc.
Z pierwszego na drugie miejsce spadł Polsat, którego wynik zmniejszył się o 15,47 proc. do 8,52 proc.
Podium uzupełnia TVN, który w kwietniu ub.r. był wiceliderem (8,32 proc., do góry o 0,52 proc.). Czwarta była TVP1, która awansowała z piątej lokaty (6,39 proc., - 1,25 proc.).
Duże koszty emisji naziemnej
W marcu ub.r. informowaliśmy, że TVN Warner Bros. Discovery za 10-letnią koncesję dla TVN7 będzie musiała łącznie zapłacić prawie 15 mln zł. - Opłata wynosi 14.859.271 zł (+ opłaty prolongacyjne w zw. z płatnością w 10 ratach) - informowała portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Rocznie koncesja TVN7 kosztuje blisko 1,5 mln zł. Opłaty prolongacyjne są zróżnicowane w poszczególnych latach. Pochłoną od 63 tys. w 2023 roku do 568 tys. w 2031 roku. Do nich należy jeszcze doliczyć koszty emisji za pośrednictwem nadajników Emitela.
W MUX 1 umieszczone zostały następujące programy: EskaTV, TTV, Polo TV, Antena HD, TV Trwam, StopklatkaTV, FokusTV, TVP ABC.
W MUX 2 umieszczone zostały Polsat, Super Polsat, TVN, TVN7, TV4, TV Puls, PULS2 i TV6.
W skład MUX-3 wchodzą: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Sport i TVP Historia.
W skład MUX-6 wchodzą: TVP Nauka, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Polonia, TVP World, a od niedawna także Alfa TVP i Belsat.
Stacje z MUX-8 to Zoom TV, WP, Metro i Nowa TV.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w DVB-T, TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat w 16-49. Rekordowy spadek TVP INFO