Nowy kanał naziemnej telewizji cyfrowej na 50. pozycji dekoderów i telewizorów
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała koncesję kanału CTV9, którą otrzymała spółka Red Carpet TV. Nowy składnik MUX-8 zajmie 50. pozycję na dekoderach i telewizorach z naziemną telewizją cyfrową.
Decyzja o przyznaniu koncesji stacji CTV9 zapadła pod koniec grudnia. Kanał ma mieć profil filmowo-dokumentalny. W konkursie Red Carpet Media Group zgłaszała jeszcze stację serialowo-filmową. KRRiT uznała jednak, że obie propozycje nadawcy są zbyt podobne. Kiedy minie termin przewidziany na odwołanie od tej decyzji, regulator będzie mógł rozpisać konkurs na dwa kolejne nieobsadzone miejsca na ósmym multipleksie.
Właściciel CTV9 zapłaci za 10-letnią koncesję 17,85 mln zł w dziesięciu ratach. Do tego dochodzi jeszcze ponad 6 mln zł rocznie opłat na rzecz Emitela, operatora multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej. Urząd Komunikacji Elektronicznej prowadzi postępowanie w sprawie zmiany decyzji rezerwacyjnej MUX-8. Jeśli zakończy się po myśli Emitela, to multipleks przejdzie na DVB-T2/HEVC i wszystkie kanały – w tym CTV9 – będą dostępne w jakości HD.
Co znajdzie się w ramówce nowej stacji?
Z koncesji opublikowanej przez KRRiT wynika, że CTV9 ma nadawać przez całą dobę. Filmy fabularne, seriale zajmą nie mniej niż 50 proc. tygodniowego czasu nadawania w godz. 6-23, natomiast dokument nie mniej niż 25 proc. w tym samym przedziale czasowym. W ramówce ma być też nie mniej niż 3 proc. audycji edukacyjnych.
Kanał ma być adresowany dla widzów od 30. do 80. roku życia.
- Chcąc sprostać wyzwaniu jakim jest zaproponowanie interesującego programingu szerokiej, różnej widowni, zarówno pod względem wieku jak i wykształcenia a także „wyedukowania medialnego” nie możemy zamykać się w żadnej konkretnej tematyce. Obok klasycznej oferty filmowo-serialowej, proponujemy pozycje na wskroś współczesne o walorach premierowych, pozyskiwane od czołowych dystrybutorów i producentów w tym Platform streamingowych o zasięgu globalnym. Program zostanie zbudowany jako mix oferty filmowo-serialowej fabularnej oraz dokumentalnej. Propozycje filmów i serii dokumentalnych realizowane w nowoczesnej konwencji edukacyjno-poznawczej, będą współgrały na antenie tworząc jednolitą spójną stylistycznie całość, dając widzowi poczucie „przyjaznej telewizji”, która zaspakaja jego potrzeby obcowania z kulturą i sztuką, oraz potrzebą poszerzania horyzontów wiedzy i poznania. Pokazywane wzorce będą utrwalać w widzu poczucie własnej wartości, ale też potrzebę konfrontowania się z innymi postawami. Osiągniemy w ten sposób cel przyjaznego widzowi programu przyciągającego do siebie sztandarowymi pozycjami fabularnymi oraz intrygującymi pozycjami dokumentalnymi. Dzięki połączeniu funkcji rozrywkowej z edukacyjną osiągniemy efekt atrakcyjnej różnorodności łatwy do zapamiętania i przywiązania widza. Jednoczesne rozwinięcie formuły na skorelowane z programem technologie HbbTV oraz VOD sprawi, że program dostosuje się do wymogów współczesnego widza - zdeklarowała we wniosku koncesyjnym firma Red Carpet TV.
Wnioskodawca poinformował KRRiT, że planuje specjalne cykle filmowe: „Klasyki kina”, „Najnowsze produkcje”, „Maratony serialowe”, „Kino niezależne”, „Horrory”, „Komedia”, „Fantasy”, „Młode kino”. W ramówce mają znaleźć się też produkcje dla widzów powyżej 65. roku życia, takich jak „Tablet, komputer i smartfon dla seniora”, „Bezpieczne korzystanie z internetu”, „Kurs komputerowy dla seniora” i „Seniorzy w chmurze”.
- Jako źródło finansowania przedsięwzięcia wskazano środki, które będą pochodziły z pożyczki od wspólnika. W celu udokumentowania możliwości finansowania projektu ze wskazanego źródła, do wniosku załączono warunkową umowę inwestycyjną oraz warunkową umowę pożyczki od wspólnika. Powyższe umowy zostały zawarte 29 września 2023 r. pomiędzy spółką Red Carpet Media Group S.A. a spółką Red Carpet TV Sp. z o.o. – poinformowała w koncesji KRRIT.
Dołącz do dyskusji: Nowy kanał naziemnej telewizji cyfrowej na 50. pozycji dekoderów i telewizorów