Disney pracuje nad 340 regionalnymi i lokalnymi treściami
Koncern The Walt Disney Company miał do końca 2021 roku łącznie 179 mln subskrybentów serwisów streamingowych Disney+, EPSN+ i Hulu. W pozyskaniu nowych mają pomóc debiuty Disney+ w wielu krajach świata, w tym w Polsce i 340 regionalnych produkcji na różnym etapie rozwoju.
Sztandarowy serwis koncernu - Disney+ przekroczył liczbę 118 mln subskrybentów na całym świecie. Dostępny w Stanach Zjednoczonych Hulu ma ich blisko 44 mln. Pozostali użytkownicy korzystają ze sportowego serwisu ESPN+. Łączna liczba subskrybentów usług Disneya jest bliska liderom rynku streamingowego. Netflix ma ponad 214 mln subskrypcji, natomiast Amazon Prime Video ponad 200 mln.
Zobacz także: Disney+ w Polsce za 39,99 zł miesięcznie? Cena będzie inna
Disney stawia na regionalne treści
Liczba użytkowników usług Disneya ma rosnąć m.in. dzięki kolejnym debiutom Disney+. W ciągu najbliższego roku platforma zwiększy dwukrotnie liczbę krajów, w których działa. Do końca roku Disney+ ma docierać do odbiorców ze 160 krajów świata. Latem br. platforma zadebiutuje w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie firma prowadzi nad Wisłą rekrutację. W zagranicznych wersjach Disney+ przy kolejnych produkcjach pojawia się polska wersja językowa. Obecnie firma pracuje nad 340 tytułami regionalnymi na całym świecie, które są na różnych etapach realizacji i rozwoju.
Zmiany w strukturze firmy
Disney stworzył ostatnio centrum produkcji treści międzynarodowych, którym zarządza Rebecca Campbell jako szefowa do spraw międzynarodowych treści. Campbell skupi się na lokalnej i regionalnej produkcji treści dla usług streamingowych Disneya, a także będzie nadal nadzorować międzynarodowe zespoły medialne Disneya na całym świecie, podlegając bezpośrednio dyrektorowi generalnemu koncernu Bobowi Chapekowi.
Wcześniej Campbell pełniła funkcję szefa ds. operacji międzynarodowych i bezpośredniego kontaktu z konsumentem, po tym, jak pełniła wysokie stanowiska kierownicze w mediach i parkach Disneya podczas prawie 25-letniej pracy w firmie.
Michael Paull został awansowany na nowo utworzoną rolę szefa działu Disney Streaming. Będzie odpowiadał za usługi Disney +, Hulu, ESPN + i Star + i nadzorował te platformy na całym świecie dla Disney Media & Entertainment Distribution, podlegając Kareem Danielowi, szefowi Disney Media & Entertainment Distribution (DMED).
Zobacz także: Serwisy streamingowe skoncentrują się na Europie Środkowo-Wschodniej
Paull dołączył do firmy w 2017 roku. Rok później uruchomił ESPN+, a w 2019 roku przyczynił się do ekspansji Disney+. W 2021 roku był zaangażowany w uruchomienie serwisu Star+ w Ameryce Łacińskiej. Przed pracą w Disneyu był związany z Amazonem, gdzie kierował Amazon Channels na całym świecie. W swojej 20-letniej karierze piastował też wiele innych kierowniczych stanowisk w firmach medialnych.
Joe Earley, który wcześniej pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego ds. marketingu i operacji w Disney+, został mianowany szefem Hulu i będzie podlegał Paullowi. Przed dołączeniem do Disney+, Earley był prezesem studia The Jackal Group. Wcześniej był związany z Fox, gdzie pełnił m.in. funkcję dyrektora operacyjnego Fox Television Group.
Dołącz do dyskusji: Disney pracuje nad 340 regionalnymi i lokalnymi treściami