Jak Alior Sync w internecie wystartował (wideo case study)
Zapraszamy do przeczytania i obejrzenia opisu internetowej kampanii reklamowej wprowadzającej Alior Sync, która zrealizowała agencja Artegence wspólnie z departamentem marketingu i PR Alior Banku, agencjami PZL i Gong oraz domem mediowym Maxus..
Nowe technologie w służbie komunikacji
Internetowa kampania wprowadzająca Alior Sync składała się z kilku odsłon: teserowej, displayowej, konkursowej, socialmediowej, launchowej i mobilnej. W ramach strategii zdecydowano się na wykorzystanie innowacyjnych technologii dotarcia oraz nowych narzędzi komunikacji.
Wieloetapowa realizacja
Akcja rozpoczynała się od etapu teaserowego wykorzystującego displaye. Następnie przygotowano pierwszą w Polsce kampanię SEO w pełni kontrolującą wszystkie 10 czołowych wyników wyświetlanych przez Google. Poprzez displaye i kampanię SEO internauci trafiali do konkursu, w którym otrzymywali „Złote za linki”, czyli 20 zł za klikanie w linki i za każdą aktywność podejmowaną w quizie opisującym rewolucyjne możliwości banku.
Strona konkursu została świetnie oceniona w badaniach wykonanych przed startem kampanii. Badani docenili płynną nawigację niewymagającą przeklikiwania się przez podstrony, a jednocześnie nie obciążającą procesorów, jak to ma miejsce w przypadku stron opartych na flashu. Linearność i lekkość serwisu to zasługa HTML 5, w którym przygotowano konkursowy site.
Quiz kończyła animacja filmowa, zasysająca do fabuły facebookowe dane internautów. Miało to na celu synchronizację oferty banku z indywidualnymi potrzebami widza. Facebook Conect pozwolił na zassanie zdjęć znajomych i wciągnięcie ich w fabułę, która stała się dzięki temu bardziej sugestywna. Zaproszenie znajomych umożliwiało walkę o nagrody rzeczowe, zaś zaproszeni mogli zamieniać linki na złote trafiające na ich konta w Alior Sync.
>>> Ninja reklamuje Alior Sync (wideo)
Ninja w świecie 3.0
Etap prelaunchowy zakończyło przejście do komunikacji produktów banku. Bohaterem kampanii launchowej stał się ninja zachęcający do odwiedzin wirtualnego oddziału stworzonego przez agencję. Obecne w etapie launchowym bannery i reklamy xhtml prezentowały pierwsze w pełni darmowe wirtualne konto, konto z 5 proc. cashbackiem za zakupy online oraz łatwo dostępną lokatę 6,5 proc.
Wirtualny oddział
Agencja Artegence odpowiadała też za szereg rozwiązań wpływających na funkcjonalność Alior Sync, takich jak pierwszy w pełni „Wirtualny oddział” umożliwiający zupełnie nową formę synchronizacji banku z klientem - całodobowy wideo kontakt z doradcą banku.
Dokonując analizy aktywności grupy docelowej, agencja stworzyła też nowatorską w kategorii bankowej „strefę rozrywki”, gdzie klienci bezpłatnie oglądają filmy, pobierają muzykę i otrzymują 40 proc. rabat na zakup gier. Istotną rolę w komunikacji odegrała też aplikacja mobilna „Dobry Deal”, dostępna w Google Play i AppStore. Umożliwia ona telefoniczne zamówienie wybranych produktów w promocyjnych cenach i w limitowanej ofercie kredytowej „10 rat 0 proc.”.
Za tę kampanię agencja interaktywna Artegence otrzymała dwie nominacje w konkursie Mixx Awards (przeczytaj więcej o wszystkich nominacjach).
Dołącz do dyskusji: Jak Alior Sync w internecie wystartował (wideo case study)
NINJA - No Income No Job Assets.
Brawo dla kretyna od reklamy!