SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jacek Kurski o wiosennej ramówce: „Kontynuacje serii są dowodem na sukces telewizji”

- Jeżeli robi się dobrą telewizję, to kontynuuje się formaty. Jeżeli z każdym sezonem wprowadzałoby się nowy format, to by pokazywało, że ponieśliśmy porażkę z poprzednim sezonem. Kontynuacje są dowodem na sukces telewizji - komentuje Jacek Kurski, prezes TVP pytany przez Wirtualnemedia.pl o wiosenną ramówkę publicznej telewizji.

Jacek Kurski, fot. AKPA Jacek Kurski, fot. AKPA

W wiosennej ramówce Telewizji Polskiej pojawiły się cztery nowości: „Kabaret. Super show Dwójki”, „Sekretne życie kotów”, „Ozdrowieńcy” i „Dookoła Bałtyku”, powrócił także program Wojciecha Cejrowskiego „Boso przez świat”.

Nadawca postawił głównie na kontynuacje sprawdzonych projektów m.in. „Dance Dance Dance3”, „Stulecie Winnych”, „The Voice Kids” i „To był rok!.

W porównaniu do poprzedniej, jesiennej ramówki to zdecydowanie mniej nowości – jesienią  2020 roku telewizyjna Jedynka zaproponowała trzy nowe formaty: serial „Ludzie i bogowie”, program „Motel Polska” oraz paradokument „Kasta”. Z kolei widzowie Dwójki mogli zobaczyć pięć nowych projektów: telenowelę „Uzdrowisko” oraz programy „Anything Goes. Ale Jazda!”, „Ameryka da się lubić”, „Przyjaciele na zawsze” i „Smaki świata po polsku”.

Zapytaliśmy prezesa TVP Jacka Kurskiego, skąd wynika decyzja o zmniejszeniu liczby premier na wiosnę. - Mamy kontynuacje, ale też nowości w ramówce. „Dance Dance Dance" będzie miał dopiero 3. sezon, to młody format. „Stulecie Winnych" także 3. sezon, ale to serial absolutnie wybitny. Jak nazwać „Boso przez świat"? To kontynuacja, ale nie było jej w telewizji od 10 lat. Wrócił Cejrowski, myślę, że będzie to wielkie wydarzenie - powiedział Jacek Kurski portalowi Wirtualnemedia.pl.

Dodał, że „jeżeli robi się dobrą telewizję, to kontynuuje się formaty”. - Jeżeli z każdym sezonem wprowadzałoby się nowy format, to by pokazywało, że ponieśliśmy porażkę z poprzednim sezonem. Kontynuacje są dowodem na sukces telewizji – podkreślił.

Nowy kanał TVP Kobieta na wiosnę

Wiosną Telewizja Polska postawiła także na nowy kanał – 8 marca wystartował TVP Kobieta, w którym znajdują się autorskie programy m.in. „Kobiety w drodze” - wywiady prowadzone przez Martę Manowską, „Kobieta w biznesie” - cykl Agaty Konarskiej o problemach współczesnych kobiet w biznesie, „Ulepieni z pasji” Miłki Raulin, „Podróże małej i dużej” Moniki Witkowskiej czy kulinarny cykl „Pięknie przyprawiona” Agnieszki Mielczarek.

W pierwszym tygodniu kanał nadawania kanał oglądało średnio 11 tys. widzów, co daje stacji 0,17 proc. udziału w rynku. Największą widownię w stacji zgromadził jeden z odcinków serialu „Velvet”.

TVP z kolejną rekompensatą abonamentową

W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

Pod koniec stycznia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2021 rok. Zapisano w niej, że Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymają z budżetu państwa do 1,95 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu rtv.

Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski o wiosennej ramówce: „Kontynuacje serii są dowodem na sukces telewizji”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Dla mnie sam widok pana prezesa Kurskiego jest dowodem na sukces TVP :D
0 0
odpowiedź
User
omujborze
Pani autorko...
Proszę przeanalizować ten akapit
Nadawca postawił głównie na kontynuacje sprawdzonych projektów m.in. „Dance Dance Dance 3”, „Stulecia Winnych 3”, „The Voice Kids 4” i „To był rok! 3”.
I zastanowić się, czy rozumie Pani język polski na tyle, by mieć odwagę nazywać się dziennikarką.
Kontynuacja "Stulecia Winnych 3"? A może kontynuacja "Stulecia Winnych" w formie 3. sezonu tego serialu?
0 0
odpowiedź
User
Janko
Zachodzę w głowę dlaczego powoli stajecie się winietą reklamową prezesa K.? On oczywiście korzysta z "darmowej" chwalby, bo dzięki takim wywiadom jakoś funkcjonuje poza mediami sióstr Karwowskich ale gdzie Wasza wiarygodność i odpowiedzialność za słowo???
0 0
odpowiedź