SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ipsos, Kantar i PBS przeprowadzą badania terenowe w jednoźródłowym badaniu mediów

Trzy agencje badawcze Ipsos, Kantar i PBS będą w maju realizowały prace terenowe dla Krajowego Instytutu Mediów. Będzie to ostatnia faza przygotowań do rozpoczęcia badania pilotażowego, które poprzedza start badania założycielskiego w ramach jednoźródłowego panelu konsumpcji mediów.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Równolegle Krajowy Instytut Mediów ma prowadzić konsultacje z ekspertami ds. ekonomii behawioralnej, które mają na celu zapewnienie jak najwyższego wskaźnika odpowiedzi w badaniu.

- Punktem startu badania założycielskiego, uzgodnionego w 2020 roku przez szerokie grono interesariuszy, jest rozbudowany dwuetapowy pilotaż, który za chwile rozpoczynamy. To pierwsza faza ogromnego projektu, która ma na celu kalibrację naszych metod badawczych do warunków pandemicznej rzeczywistości. Będziemy testować ilościowo różne schematy i konfiguracje prowadzenia wywiadu oraz spisu urządzeń w gospodarstwach domowych. Ten etap projektu poprzedziliśmy gruntowaną eksploracją jakościową wzbogaconą analizami behawioralnymi oraz dedykowanymi szkoleniami dla ankieterów - objaśnia Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.

W projekcie 60 tys. respondentów

Projekt będzie realizowany na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych, ma w nim wziąć udział 60 tys. respondentów. Równolegle powstanie hybrydowy, telemetryczny panel z 3 tys. panelistów oraz 10 tys. panel trendów. Badanie będzie miało charakter ciągły. Jego efektem ma być kompleksowe zaprezentowanie obrazu konsumpcji mediów w Polsce (radia, telewizji, internetu).

- Badanie założycielskie jest unikatowym przedsięwzięciem, którego zakres i skala nie ma w Polsce precedensu. To punkt zwrotny w polskich badaniach mediów i jeden z najbardziej kompleksowych pomiarów jednoźródłowych na świecie. Dzięki niemu reklamodawcy, nadawcy i domy mediowe zyskają niebawem zintegrowaną wiedzę o zachowaniach audytoriów radia, telewizji i internetu, która dotąd nie była dostępna - zaznacza Mirosław Kalinowski.

Krajowy Instytut Mediów powstał w styczniu 2021 roku, decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Działa w ramach programu Telemetria Polska, który skupia się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”. Ma łączyć kompetencje instytutu badawczego oraz ośrodka analitycznego.

Dołącz do dyskusji: Ipsos, Kantar i PBS przeprowadzą badania terenowe w jednoźródłowym badaniu mediów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mik
A kiedy Nielsen(NAM) wystartuje z panelem 3500 gospodarstw domowych to ja nie wiem...
odpowiedź
User
merynos
Za publiczna kasę KRRIT wałkuje ten temat od wiosny 2018. Lecą miliony złotych na projekt badawczy, którego żadne komercyjne medium nie weźmie do ręki i nie zapłaci złotówki. Z prostej przyczyny: KRRIT to polityka a Krajowy Instytut Mediów to wykonawcy politycznych zleceń. W branży mają zaufanie takie jak reszta polityków, czyli prawie żadne. Będzie więc badanie, dla Orlenu, publicznej TV i radia. No i dla TV republika i Trwam.
odpowiedź
User
Paweł Ciacek
Brakuje informacji o tym, że firma Research Collective realizuje to badanie wspólnie z Kantarem
odpowiedź