Internetowe przychody Agory o 11 / 15 proc. w górę
W III kwartale br. przychody internetowego pionu Agory wyniosły 26 mln zł, czyli 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast w trzech kwartałach te wpływy wzrosły o 15,5 proc., osiągając poziom 81,4 mln zł.
Do wzrostu internetowych przychodów Agory - w tym należących do niej spółek Agora Ukraine, Trader.com (Polska) i AdTaily - przyczyniły się przede wszystkim większe wpływy ze sprzedaży reklam internetowych. Od I do III kwartału br. były one większe aż o ponad jedną piątą niż rok wcześniej, a w samym III kwartale - o 13,2 proc. Natomiast przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wzrosły w skali roku o kilka procent, na co wpłynęły przede wszystkim niższe o 0,2 mln zł w III kwartale wpływy ze sprzedaży łączonej oferty ogłoszeniowej w prasie i internecie.
>>> Tylko 5,5 mln zł zysku Agory. Spadek o 53 proc.
Od lipca do września br. przychody Trader.com (Polska) wyniosły 5,1 mln zł - o 15,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy z działalności internetowej wyniosły 4,4 mln zł, a z działalności prasowej - 0,7 mln zł. Spółka osiągnęła zysk operacyjny EBIT w wysokości 1 mln zł.
>>> Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy
Wzrosty - zarówno od stycznia do września, jak i w samym III kwartale br. - zanotowały wskaźniki EBIT, EBITDA i EBITDA operacyjna internetowego segmentu Agory. Przy czym marża EBITDA i marża EBITDA operacyjna od I do III kwartały były nieco mniejsze niż rok wcześniej.
Większe wydatki w segmencie internetowym Agora tłumaczy przede wszystkim kosztami uruchomienia serwisu zakupów grupowych HappyDay.pl (więcej o tym) oraz większymi kosztami pozyskania dodatkowych powierzchni reklamowych.
Dołącz do dyskusji: Internetowe przychody Agory o 11 / 15 proc. w górę