Internetowa poczta e-mail walczy o użytkowników z serwisamispołecznościowymi
Serwisy oferujące dostęp do poczty e-mail z poziomu stronyinternetowej dodają coraz to nowe usługi, mające na celuprzyciągnięcie większej liczby użytkowników.
Firmy takie jak Yahoo, Microsoft czy należący do Time WarnerAOL, pozwalają użytkownikom na korzystanie z takich społecznychfunkcji jak śledzenie zachowań znajomych czy też tworzenie własnychprofili, które mogą przeglądać inni internauci - informuje naswojej stronie internetowej eMarketer.
W ten sposób chcą one zawalczyć o użytkowników serwisówspołecznościowych typu MySpace czy Facebook.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w sierpniubieżącego roku na całym świecie z internetowej poczty e-mailkorzystało 542,9 miliona użytkowników, w porównaniu do 483,7miliona użytkowników serwisów społecznościowych.
Z kolei firma Radicati Group przewiduje, że wliczając serwisypocztowe nie oparte na Internecie, takie jak udostępnianepracownikom w firmach, do końca obecnego roku na całym świeciebędzie 1,4 miliarda aktywnych adresów e-mail.
Z poczty Yahoo korzysta obecnie około 250 milionów użytkowników,a sama firma nazywa swój serwis "największym bezczynnym serwisemspołecznościowym na świecie". Według danych firmy tylko 20 procentużytkowników poczty Yahoo korzysta jednocześnie z MySpace, azaledwie 10 procent z Facebook.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Internetowa poczta e-mail walczy o użytkowników z serwisamispołecznościowymi