Internetowa ofensywa Empiku: sprzedaż e-booków i własny czytnik OYO
Dziewiątego października Empik rozpocznie w swoim sklepie internetowym sprzedaż e-booków. Natomiast pod koniec miesiąca firma udostępni własny e-reader o nazwie OYO.
Oferta e-booków, która 9 października pojawi się w sklepie internetowym Empik.com, obejmuje 5,6 tys. tytułów z zakresu klasyki literatury, publikacji akademickich i fachowych, poradników, a także nowości i bestsellerów. Wśród e-booków znajdują się książki takich wydawnictw jak Znak, Świat Książki, Czarna Owca, WAB, Zysk i S-ka, Nasza Księgarnia, LektorKlett, Langenscheidt, Runa i C.H. Beck.
Wszystkie pozycje są do kupienia w tzw. formacie „otwartym”, dlatego można je odtwarzać na większości e-readerów dostępnych w Polsce. Dodatkowo e-booki na życzenie mogą zostać wyposażone w system DRM. Bestsellery, tytuły premierowe oraz e-booki specjalistyczne będą dostępne w cenie ok. 25 zł a tytuły z klasyki literatury – 4,99 zł.
E-booki będą prezentowane na Empik.com w osobnym dziale. Po zapłaceniu za konkretną książkę – kartą lub przelewem – plik z jej tekstem będzie udostępniany w sekcji „Biblioteka”, z której będzie go można pobrać na dysk dowolnego sprzętu.
Zarządzaniem ofertą e-booków w serwisie zajmuje się należąca do grupy kapitałowej Empik spółka Virtualo. Prowadzi ona z kolejnymi polskimi wydawcami i dystrybutorami – m.in. Wydawnictwem Literackim, Fabryką Słów, Prószyński Media i Insignis Media – rozmowy dotyczące digitalizacji ich tytułów książkowych. Do końca roku na Empik.com ma być dostępne 6,5 tys. ebooków.
Z kolei pod koniec października w serwisie udostępniony zostanie czytnik OYO. Empik przygotowuje go we współpracy z kilkoma zagranicznymi sieciami księgarskimi: niemiecką Talia, francuską Chapitre.com i holenderską Selexyz. – Wszystkie te firmy zainwestowały w produkcję OYO i jednocześnie wprowadzą go na rynek, a w perspektywie długoterminowej przewidywana jest współpraca także z innymi sprzedawcami – opisuje Marek Minkiewicz, prezes zarządu spółki Empik.
OYO umożliwia czytanie ebooków w najpopularniejszych formatach (PDF, ePub, HTML, TXT) oraz pobieranie ich za pomocą bezprzewodowego połączenia WLAN lub przez złącze MicroUSB. Urządzenie ma dotykowy ekran wyświetlający 16 odcieni szarości o przekątnej 6 cali i rozdzielczości 800x600 pikseli. Czytnik jest wyposażony w 2 GB pamięci, dzięki czemu można na niego wgrać ok. 1,5 tys. e-booków oraz przeglądać do 8 tys. stron na jednym ładowaniu baterii.
Wymiary OYO wynoszą 154 x 124 x 11 mm, a waga – 240 gramów. W urządzeniu domyślnie zainstalowano dostęp do serwisu Empik.com. Przy pomocy czytnika można również słuchać muzyki i audiobooków w formacie MP3 oraz przeglądać grafikę w formatach JPG, PNG i BMP.
OYO to drugi czytnik e-booków wprowadzany na rynek przez polską firmę – pod koniec ub.r. urządzenie o nazwie eClicto udostępnił Kolporter (więcej na ten temat). Empik nie ujawnia jeszcze, ile będzie kosztować jego e-reader, zapewniając, że będzie to kwota zbliżona do cen podobnych urządzeń. Przypomnijmy, że eClicto kosztuje 899 zł.
OYO pod koniec października będzie można kupić w serwisie Empik.com, a od połowy listopada – w wybranych salonach tej firmy w całym kraju. Empik prowadzi rozmowy z innymi dostawcami e-readerów, nie wykluczając wprowadzenia ich do swojej oferty.
Dołącz do dyskusji: Internetowa ofensywa Empiku: sprzedaż e-booków i własny czytnik OYO
Najnowszy Kindle (w wersji bez 3G - tak jak OYO) kosztuje ok. ... 400 zł! Ehh...
Poczekamy zobaczymy. Jedno jest pewne że urządzenie od eclicto to jeden wielki shit, nie chce mi się nawet o tym pisać. Tak czy inaczej za 5 stów to ja papierowych książek kupię na 2 lata. Nie wiem może mało czytam? :)