Internet mobilny w Polsce dwa razy większy niż przed rokiem. Samsung goni Apple, traci Nokia
Ruch mobilny w polskim internecie w ciągu ostatniej roku zwiększył się dwukrotnie. Najczęściej internauci wykorzystują do tego urządzenia Apple (głównie iPady), które wyprzedzają sprzęt Samsunga.
Z danych Gemiusa wynika, że w kwietniu br. ponad 5 proc. wszystkich odsłon polskich stron internetowych objętych audytem firmy wykonano na smartfonach i tabletach. To dwukrotnie więcej niż w kwietniu ub.r.
Prawie 33 proc. wszystkich odsłon pochodzących z urządzeń przenośnych wykonano na tabletach i smartfonach Apple. Oznacza to wzrost o 2 proc. w skali roku. Same iPady odpowiadają za 24 proc. ruchu (o 8 proc. więcej niż rok wcześniej), a iPhone’y - za 8 proc. (o 9 proc. mniej niż w kwietniu ub.r.).
Z kolei na urządzeniach przenośnych Samsunga w kwietniu br. wykonano 28 proc. wszystkich odsłon mobilnych. To aż o jedną czwartą więcej niż przed rokiem. Po 3 proc. udziału w ruchu mobilnym zanotowały smartofny Samsung Galaxy SII i Samsung Galaxy SIII oraz tablet Samsung Galaxy Tab 2.
- Rosnący udział Samsunga w ruchu generowanym w polskiej sieci to między innymi efekt obniżenia stawek za połączenia z internetem, a także udostępnienia atrakcyjnych promocji operatorskich na urządzenia mobilne - ocenia Paweł Kolenda, manager ds. badań w IAB Polska. - Dzięki tym rozwiązaniom, dotychczasowe bariery finansowe, kluczowe podczas podejmowania decyzji o zakupie nowoczesnych urządzeń mobilnych, straciły na znaczeniu - dodaje. Jednocześnie zaznacza, że w efekcie następuje obecnie napływ nowych użytkowników, którzy mimo że mają stosunkowo krótki staż w internecie mobilnym i generują mniejszy ruch w sieci, dynamicznie zyskują na znaczeniu. - Jeśli zestawimy tę wiedzę z faktem, że na wysoką pozycję Apple wpływa nie tyle ruch ze smartfonów, ale głównie z tabletów, dojdziemy do wniosku, że w sektorze telefonów spółce z Cupertino rośnie coraz silniejsza konkurencja - komentuje Kolenda.
Coraz mniejszy udział w ruchu w internecie mobilnym mają urządzenia Nokii i Sony. Te pierwsze zanotowały w skali roku spadek aż o 37 proc., a te drugie - o 8 proc. W efekcie w kwietniu br. na urządzeniach Nokii wykonano 11 proc. ze wszystkich odsłon mobilnych polskich serwisów, a na sprzęcie mobilnym Sony - 12 proc.
Dołącz do dyskusji: Internet mobilny w Polsce dwa razy większy niż przed rokiem. Samsung goni Apple, traci Nokia