Instagram zapowiada nowe narzędzia dla firm: profile biznesowe, rozbudowane statystyki i opcje reklamowe
Profile biznesowe, dostęp do pogłębionych statystyk oraz nowe narzędzie reklamowe - te trzy nowe funkcje przeznaczone dla biznesu zapowiedział właśnie Instagram. Do końca roku mają być dostępne dla wszystkich reklamodawców obecnych w serwisie.
We wpisie na oficjalnym blogu Instagram zapowiedział wprowadzenie trzech nowych narzędzi dla biznesu. Zostały one stworzone w wyniku konsultacji z reklamodawcami.
Profile biznesowe
Pierwsze nowe narzędzie to profile biznesowe. Przedsiębiorcy będą mogli oznaczać swoje instagramowe profile jako firmowe. Dzięki temu uzyskają dostęp do pogłębionych statystyk oraz narzędzi promocyjnych. Profile biznesowe będą również posiadały rozbudowaną część kontaktową: firmy będą mogły podać w niej numery telefonów, adresy e-mail oraz lokalizację.
Instagram Insights
Instagram da firmom dostęp do pogłębionych statystyk na temat użytkowników obserwujących profile firmowe oraz odbiorców reklam. Dostępne będą dane demograficzny oraz o zasięgach reklam. Insights będą częścią aplikacji mobilnej Instagrama.
Promocja
Instagram udostępni również narzędzie, które pozwoli zamieniać posty w reklamy. Wszystko w ramach aplikacji mobilnej. Dzięki narzędziu do najpopularniejszych postów będzie można dodawać przyciski wzywające do działania oraz targetować reklamę do wybranej grupy odbiorców. Instagram będzie sam sugerował grupy docelowe, bazując na analizie danych o obserwujących.
Nowe narzędzia biznesowe będą dostępne dla reklamodawców w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii w ciągu najbliższych miesięcy, natomiast globalnie pod koniec roku.
Instagram jest platformą chętnie wykorzystywaną przez ponad 200 tys. reklamodawców. Jest szeroko wykorzystywany przez marki z każdej branży, np. 100 proc. marek samochodowych jest obecnych w tym serwisie. Wysoką penetrację zanotowano też w takich sektorach jak moda, zegarki i biżuteria czy podróże.
Instagram jest również jednym z największych platform społecznościowych. Ma w tej chwili ponad 400 mln użytkowników. Od 2013 roku należy do Facebooka.
Dołącz do dyskusji: Instagram zapowiada nowe narzędzia dla firm: profile biznesowe, rozbudowane statystyki i opcje reklamowe