Instagram rezygnuje z live shoppingu
Meta porzuca pomysł sprzedaży na żywo w serwisie Instagram. Twórcy tylko do 16 marca będą mogli prowadzić live shopping.
Meta odchodzi od oferowania w swoich platformach zakupów podczas transmisji sprzedażowych na żywo. Najwyraźniej użytkownicy w USA i krajach zachodnich nie pokochali live shoppingu tak bardzo jak Chińczycy, gdzie ten kanał sprzedaży jest bardzo popularny. Na Instagramie opcja kupowania w czasie transmisji sprzedażowych na żywo działała od grudnia 2021 roku.
Meta usunęła zakładkę zakupów z głównego Instagrama w tym miesiącu, a w październiku ubiegłego roku wygasiła tę opcję na Facebooku. Jednak sprzedaż na Instagramie nie odchodzi całkowicie do lamusa. "Nadal będziesz mógł założyć i prowadzić swój sklep na Instagramie" - informuje Meta. "Ta zmiana pomoże nam skupić się na produktach i funkcjach, które zapewniają największą wartość dla naszych użytkowników" - wyjaśnia decyzję o zakończeniu live shoppingu platforma.
Inne media społecznościowe nie zarzucają tak szybko social commerce. TikTok rozpoczął testowanie tej funkcji zakupów w aplikacji w USA w listopadzie. Z kolei YouTube pozwala twórcom sprzedawać produkty bezpośrednio na platformie dzięki partnerstwu z Shopify. Zakupy na żywo możliwe są też an Amazonie.
Dołącz do dyskusji: Instagram rezygnuje z live shoppingu