Instagram będzie wymagać podania daty urodzenia
W najbliższych tygodniach platforma Instagram będzie prosić swoich użytkowników o wprowadzenie daty urodzenia. Platforma tłumaczy, że dzięki temu będzie mogła kontynuować pracę nad stworzeniem i implementacją nowych narzędzi i funkcji przeznaczonych dla młodszych użytkowników.
Biuro prasowe Facebooka poinformowało, że w najbliższych tygodniach właściciele kont na Instagramie, którzy zakładając je nie wprowadzili swojej daty urodzenia, otrzymają powiadomienie z prośbą o uzupełnienie tej informacji.
Ma to pomóc w pracach nad stworzeniem i implementacją nowych narzędzi i funkcji przeznaczonych dla młodszych użytkowników.
Będą powiadomienia i ostrzeżenia
Instagram prosi o podanie daty urodzenia przy tworzeniu nowego konta od 2019 roku. Ci, którzy zakładali konto przed 2019 rokiem i do tej pory nie podali daty urodzenia zobaczą dwa rodzaje powiadomień.
Najpierw, zaraz po otwarciu aplikacji Instagram wyświetli powiadomienie z prośbą o wprowadzenie daty urodzenia. Powiadomienie pojawi się kilka razy, aby przypomnieć użytkownikowi o konieczności udzielenia tej informacji, by w dalszym ciągu móc korzystać z Instagrama.
Dodatkowo, przy ostrzeżeniach pojawiających się przed wyświetleniem postów, które mogą zawierać drażliwe lub drastyczne treści, pojawi się prośba o jednorazowe wprowadzenie daty urodzenia, o ile użytkownik nie udzielił tej informacji wcześniej.
„Jest jasne, że chcemy zrobić więcej, aby dbać o bezpieczeństwo i prywatność młodych ludzi. Aby to zrobić, musimy wiedzieć, ile lat mają wszyscy na Instagramie, więc zaczęliśmy prosić ludzi, aby podzielili się z nami swoimi datami urodzin, jeśli wcześniej tego nie udostępnili” - informuje Instagram.
Platforma tłumaczy, że informacje te pozwalają tworzyć nowe funkcje bezpieczeństwa dla młodych ludzi i pomagają zapewnić odpowiednie doświadczenia odpowiedniej grupie wiekowej.
Troska o bezpieczeństwo najmłodszych
W marcu br. Instagram wprowadził zmiany uniemożliwiające dorosłym wysyłanie wiadomości do osób poniżej 18 roku życia, które ich nie obserwują, a w zeszłym miesiącu zaczęto domyślnie ustawiać nowe konta należące do osób poniżej 16 roku życia.
Informacje o dacie urodzenia pozwalają również spersonalizować ustawienia użytkownika, jak np. ograniczenie opcji kierowania reklam dla użytkowników poniżej 18 roku życia do większej liczby osób. Ma też pomagać wyświetlać trafniejsze reklamy.
Instagram zdaje sobie sprawę z tego, że niektórzy będą ich raz po raz oszukiwać w kwestii daty urodzenia. Dlatego też serwis pracuje nad specjalnym algorytmem, który ma oceniać wiek użytkownika w oparciu m.in. o posty z życzeniami urodzin.
„Używamy sztucznej inteligencji do oszacowania wieku osób na podstawie postów takich jak „Wszystkiego najlepszego”. W przyszłości, jeśli ktoś powie nam, że jest powyżej pewnego wieku, a nasza technologia wskaże inaczej, pokażemy mu menu opcji weryfikacji jego wieku. Ta praca jest wciąż na wczesnym etapie i nie możemy się doczekać, kiedy udostępnimy więcej” - podaje Instagram.
Z Facebooka regularnie korzysta na świecie ponad 2,8 mld użytkowników. W II kwartale br. serwis osiągnął wzrost przychodów o 56 proc., do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Natomiast średnia liczba użytkowników aktywnych codziennie zwiększyła się z 2,47 do 2,76 mld. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld. Największe wzrosty użytkowników nastąpiły w Azji i regionie Pacyfiku (z 1,14 do 1,26 mld) oraz pozostałych regionach (z 892 do 951 mln). W USA i Kanadzie liczba użytkowników zwiększyła się jedynie z 256 do 259 mln, a w Europie - z 410 do 420 mln.
Koncern nie podaje dokładnych danych o liczbie użytkowników Instagrama i WhatsAppa.
Dołącz do dyskusji: Instagram będzie wymagać podania daty urodzenia
Ale cała data to lepsze dane. Łatwiej je dopasować do innych i spieniężyć.