InPost będzie sponsorował piłkarską reprezentację Polski
W poniedziałek firma logistyczna InPost ogłosi współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Według nieoficjalnych informacji zostanie sponsorem strategicznym naszej reprezentacji.
Współpraca InPostu z PZPN zostanie ogłoszono na konferencji prasowej na PGE Narodowym. Firmę będą reprezentowali jej założyciel i prezes Rafał Brzoska, dyrektor marketingu Izabela Karolczyk-Szafrańska i rzecznik prasowy Wojciech Kądziołka, a PZPN - prezes Cezary Kulesza i sekretarz generalny Łukasz Wachowski.
Według ustaleń dziennikarzy piłkarskich InPost zostanie sponsorem strategicznym piłkarskiej reprezentacji Polski. - Słyszę o kwocie ok. 8-10 mln zł rocznie.To będzie drugi najwyższy kontrakt w PZPN (po Lotosie) i jeden z najwyższych w historii polskiej piłki. Współpraca ma trwać przynajmniej 4 lata - napisał na Twitterze Sebastian Staszewski z Interii.
- Informacja @s_staszewski o nowym sponsorze biało-czerwonych potwierdzona. Potencjał dla copywriterów w umowie sponsorskiej InPostu bardzo widoczny. Kilka dobrych pomysłów powinno się pojawić przed MŚ w Katarze. 10 mln zł rocznie to świetna umowa dla PZPN - stwierdził Maciej Iwański z TVP Sport.
🆕Firma InPost zostanie nowym sponsorem strategicznym reprezentacji Polski. Słyszę o kwocie ok. 8-10 mln zł rocznie👏🏻 To będzie drugi najwyższy kontrakt w PZPN (po Lotosie) i jeden z najwyższych w historii polskiej piłki. Współpraca ma trwać przynajmniej 4 lata. @SportINTERIA
— Sebastian Staszewski (@s_staszewski) May 26, 2022
Głównym sponsorem reprezentacji piłkarskiej od 2015 roku jest Grupa Lotos, na początku 2018 roku przedłużyła umowę do końca 2022 roku (z uwzględnieniem wszystkich premii kontrakt był warty ok. 100 mln zł).
Status oficjalnych sponsorów drużyny mają natomiast STS, Biedronka, Oshee, Leroy Merlin i T-Mobile Polska (ta ostatnia firma podpisała umowę wiosną 2020 roku), a oficjalnymi partnerami są AliorBank, rent99, Fakro i Ustronianka.
Spora część kontraktów sponsorskich wygaśnie z końcem br. Po tym jak w marcu reprezentacja dzięki wygranej w barażach ze Szwecją zakwalifikowała się na mundial w Katarze, pytani przez Wirtualnemedia.pl menedżerowie z agenci marketingu sportowego oceniali, że PZPN z łatwością odnowi na lepszych warunkach kończące się umowy sponsorskie. Na kontrakty reklamowe może też liczyć selekcjoner Czesław Michniewicz, przy czym dawne kontakty z szefem piłkarskiej mafii nadal są dla niego obciążeniem wizerunkowym.
Tegoroczne mistrzostwa świata odbędą się w Katarze od 21 listopada do 18 grudnia, nasza reprezentacja w fazie grupowej zagra z Argentyną, Arabią Saudyjską i Meksykiem.
W pierwszym kwartale br. firma osiągnęła wzrost przychodów o 94,4 proc. do 1,5 mld euro (a bez uwzględnienia kupna Mondial Relay o 19 proc.) i spadek zysku netto z 93,8 do 68,8 mln euro. W Polsce zanotowała niższy wzrost obrotów niż w ostatnich dwóch latach, na koniec marca miała 17 357 Paczkomatów.
Od 2010 roku InPost jest sponsorem InPost Sport Team, do którego należą m.in. lekkoatleci Robert Urbanek, Wojciech Nowicki, Konrad Bukowiecki i Marcin Krukowski, tenisistka młodego pokolenia Magda Świerczyńska czy himalaistka Magda Gorzkowska, która podjęła próbę zimowego zdobycia K2.
Dołącz do dyskusji: InPost będzie sponsorował piłkarską reprezentację Polski