SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Innovation Award 2015: Gong i Isobar Polska z Grand Prix, nagrody dla Brzoski, Estimote i ,,Pulsu Biznesu”

W tegorocznym konkursie Innovation Award 2015 nagrody Grand Prix otrzymały agencje Gong za kampanię ,,Zwrotka Żywca” i Isobar Polska za akcję „Photos for Life”. Firmą roku uznano Estimote, człowiekiem roku - Rafał Brzoska, wydarzeniem roku - akcja „#jedzjabłka” wymyślona przez „Puls Biznesu”.

Gong za ,,Zwrotkę Żywca” promującą piwo Żywiec przy okazji zeszłorocznej letniej trasy koncertowej Męskie Granie (więcej o tej kampanii) otrzymała pierwsze Pierwsze Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Interakcja i Personalizacja i wyróżnienie w kategorii Technologia. Według jury akcja udowodniła, że ,,skomplikowana i zaawansowana technologia może stać się prostą, fascynującą zabawą’’, a ponadto ,,dawała każdemu - literalnie każdemu - możliwość napisania zwrotki dla ulubionych wokalistów”.

Isobar Polska za akcję „Photos for Life” dla fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie! (przeczytaj o niej więcej) otrzymała drugie Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Touchpoint i Insight. Jury doceniło projekt, za ,,innowacyjny w skali światowej hacking tradycyjnego modelu biznesowego mediów i pierwsze wykorzystanie banku zdjęć jako medium’’. Zdaniem, nie tylko jurorów, jest to wyjątkowy przykład akcji, która pokazuje nam wszystkim, że rak jest chorobą wielu ludzi, również z photo stocków. ,,Photos for Life’’ w przepiękny sposób łamie stereotyp choroby nowotworowej i udowadnia, że rak to nie wyrok.

W całym konkursie agencja Isobar była zdecydowanie najbardziej nagrodzoną agencją była Isobar Polska, zdobywając łącznie 50 pkt (za nominację przyznawano 1 pkt, za wyróżnienie 5 pkt, za nagrodę 10 pkt, a firmie współzgłaszającej - 50 proc. pkt, a za Grand Prix - 15 pkt). Drugie miejsce ex aequo zajęły Gong i DDB & tribal, które otrzymały po 30 pkt.

Ranking agencji:
1. Isobar Polska – 50
2. Gong – 30
DDB & tribal – 30
3. Lubię to – linked by Isobar – 20
4. Artegence – 15
5. Grey Worldwide Warszawa – 11
K2 – 11
6. VML Poland – 10
7. Biuro Podróży Reklamy – 6
8. Publicis – 5
Value Media – 5
Walk – 5
180heartbeats + JUNG v.MATT – 5
Vizeum – 5
9. Posterscope – 3
10. DCC Media – 2,5
Change – 2,5
Mindshare Polska – 2,5
PublicisDWL – 2,5
11. AMS – 1
12. Carat Polska – 0,5
Cohn&Wolfe – 0,5
ZenithOptimedia Group – 0,5

Jury przyznało również trzy nagrody specjalne Gama Changer. Firmą roku zostało Estimote - „za wszechstronność i użyteczność zastosowania jej produktów, co potwierdza również obecność tej polskiej firmy w pierwszej lidze światowych innowatorów”, człowiekiem roku - założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl Rafał Brzoska, „za kwestionowanie biznesowego status quo i stworzenie innowacyjnych usług pocztowych, jak Paczkomaty InPost, które już dziś są ikoną”, a wydarzeniem roku - akcja „#jedzjabłka” (przeczytaj o niej więcej), „za przekłucie poczucia krzywdy w pozytywne działanie oraz za wygrywanie potyczek w inteligentny sposób”.

Ponadto w konkursie Young Media Lions nagrodzono Mateusza Wyszyńskiego i Agatę Olszewską z MediaCom Warszawa, którzy jako najlepszy team mediaplannerski będą reprezentować Polskę na tegorocznym festiwalu Cannes Lions.

Do konkursu zgłoszono 156 prac, które oceniało 50-osobowe jury pod przewodnictwem Michała Brańskiego, wiceprezesa Grupy Wirtualna Polska ds. strategii, Marcina Dyczaka, dyrektora marketingu platform transakcyjnych w Grupie Allegro oraz Bartłomieja Goli, general partnera & CEO w Speedup Venture Capital Group. - Nagrodzone prace obniżają barierę między nadawcą reklamy a - zwyczajowo biernym - odbiorcą. Wciągają konsumentów, pozwalając partycypować, a nawet czyniąc z nich prawdziwych herosów. Obok tej kumpelskiej i nienachalnej atmosfery, w oczy rzuca się nienaganne wykonanie, z użyciem zaawansowanych technologii, które nie alienują, a czynią całe doświadczenia naturalnym - skomentował Michał Brański.

Wszystkie nagrody i wyróżnienia (ich statuetki zaprojektowała Gosia Baczyńska) zostały wręczone w środę podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie. Konkurs jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

NAGRODY W INNOVATION AWARD 2015

INTERAKCJA

wynik

Agencja / współzgłaszający

Tytuł

Klient

Produkt

nagroda

Gong

Zwrotka Żywca

Grupa Żywiec

Męskie Granie

nagroda

Isobar Polska / Vizeum

Kibicuj Paczką

Ferrero

Tic Tac

wyróżnienie

Lubię to - linked by Isobar

Virgin Snake

Virgin Mobile

Pakiet #wszystko

wyróżnienie

VML Poland

Dom Boskich

Orange Polska

Dom Boskich

PERSONALIZACJA

nagroda

Gong

Zwrotka Żywca

Grupa Żywiec

Męskie Granie

nagroda

Grey Worldwide Warszawa

Nobile Saudade

Nobile

Spersonalizowane kiteboardy

wyróżnienie

VML Poland

Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym

Fundacja PZU

kampania społeczna

UŻYTECZNOŚĆ

wyróżnienie

DDB & tribal

Park&Drive

Volkswagen Porsche Połczyńska

Jazdy Próbne

nominacja

K2 / ZenithOptimedia Group

Energetyczne przystanki PGE

PGE Polska Grupa Energetyczna

Energia elektryczna

TECHNOLOGIA

wyróżnienie

DDB & tribal

Jemioła

Polskie Linie Lotnicze LOT

wizerunkowa kampania świąteczna

wyróżnienie

Gong

Zwrotka Żywca

Grupa Żywiec

Męskie Granie

nominacja

Biuro Podróży Reklamy

Poznaj kolor swojego wnętrza - Dekoral Fashion

PPG Deco Polska

Dekoral Fashion

WIRTUALNEMEDIA.PL

TOUCHPOINT

wyróżnienie

Artegence

Czytanie jest sexy

Play

Czytelnia w Play

wyróżnienie

DDB & tribal

Miejsce z przodu

Polskie Linie Lotnicze LOT

taryfy podwyższonego komfortu

wyróżnienie

K2

Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie

FOX Polska

Serial The Walking Dead

wyróżnienie

Publicis / PublicisDWL

Po drugiej stronie Clouda

Orange Polska

Orange Cloud

wyróżnienie

Value Media / Change

W poszukiwaniu straconych czytelników

EMPIK

Promocja czytelnictwa

nominacja

Grey Worldwide Warszawa / Cohn & Wolfe

Przegląd Warszawski

Domy Towarowe Wars Sawa Junior

Domy Towarowe Wars Sawa Junior

nagroda

Artegence

WeFree

Amnesty International

Kampania Stop Torturom

nagroda

Isobar Polska

Photos for Life - charytatywny bank zdjęć

Rak'n'Roll Wygraj Życie!

Photos for Life - charytatywny bank zdjęć

wyróżnienie

Isobar Polska / Posterscope

Waiting Signs of Hope

Fundacja Itaka

Świadomość Marki

wyróżnienie

Walk

Szacun Tropików

Fundacja Integracja

Płytka wyobraźnia to kalectwo

INSIGHT

nagroda

DDB&tribal

Park&Drive

Volkswagen Porsche Połczyńska

Jazdy próbne

nagroda

Isobar Polska

Tatuaże Wolności

Pedagogium

Pedagogium

nagroda

Isobar Polska

Photos for Life - charytatywny bank zdjęć

Rak'n'Roll Wygraj Życie!

Photos for Life - charytatywny bank zdjęć

wyróżnienie

180heartbeats + Jung v. Matt / Mindshare Polska

Zaplanuj Nieoczekiwane

NIKE

NIKE

wyróżnienie

Biuro Podróży Reklamy

charytywni.allegro – Podziel się tym co masz najlepszego

Grupa Allegro

charytatywni.allegro

wyróżnienie

DDB&tribal

Ulubiona zabawka

PZU

Program edukacyjny

wyróżnienie

K2

Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie

FOX Polska

Serial The Walking Dead

INTEGRACJA

nagroda

Lubię to - linked by Isobar

Virgin Snake

Virgin Mobile

Pakiet #wszystko

wyróżnienie

Lubię to - linked by Isobar

Łap Snap od H&M

H&M

Boiler Room

nominacja

AMS / Carat Polska, Posterscope

Synergia klasycznych i cyfrowych kanałów OOH

MasterCard

MasterPass

Dołącz do dyskusji: Innovation Award 2015: Gong i Isobar Polska z Grand Prix, nagrody dla Brzoski, Estimote i ,,Pulsu Biznesu”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Żywiec to nie piwo. To napój piwopodobny o smaku identycznym z naturalnym, powstały na bazie wody, spirytusu i aromatów piwa.
0 0
odpowiedź
User
swejzi
@pavv - a kogo to obchodzi? To nie był konkurs na smak i skład piwa tylko reklamowy
0 0
odpowiedź
User
pavv
@swejzi
Rozumiem, że każde g*wno można sprzedać tylko wystarczy dobrze reklamować?
0 0
odpowiedź