Innowacyjny wuef - Witold Koroblewski o zwycięzcach Innovation 2017
Innovation to mój ulubiony lokalny konkurs. W zasadzie jedyny, z którego kejsy czytam od deski do deski. Z konkursu bije niesamowicie dobra energia, na wiele rzeczy można spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy, a nagradzane prace są często naprawdę bardzo nowatorskie - pisze dla Wirtualnemedia.pl Witold Koroblewski, dyrektor kreatywny agencji Ambasada.
Do tej pory pamiętam elektroniczną puszkę na datki czy animację w radio. Czapki z głów.
Powiedzieć, że czekałem na następną edycję to może trochę za dużo, ale przyznam, że z zaciekawieniem przyjąłem publikację wyników tegorocznego konkursu.
Wśród laureatów ostatniej edycji znalazłem jednak coś, co najpierw wprawiło mnie w zdumienie, potem w niedowierzanie. Okazało się, że w kategorii „innowacyjne doświadczenie”, w podkategorii „event” nagrodę zdobyła akcja „H&M Kultura fizyczna”. Wiecie na czym polegała? Przypomnę, jak opisują innowację organizatorzy: to między innymi „wprowadzanie czegoś nowego, co ma praktyczne zastosowanie”. No więc nagrodzona, innowacyjna akcja polegała na… zorganizowaniu zajęć fitness w teatrze. Przez dwa dni na małej i dużej scenie Teatru Dramatycznego w Warszawie odbywały się zajęcia tańca, boksu, jogi, akrobatyki i innych, prowadzone przez zapewne znanych trenerów. W nagrodę za spalone kalorie uczestnicy mogli dostać… bilety do teatru? Nie! Ubrania H&M. Dlaczego więc cała impreza odbywała się w teatrze? No Kultura Fizyczna! Rozumiecie? Kultura. Fizyczna. Cóż za odkrywcze, innowacyjne połączenie. Zasłużona nagroda.
Dobra, ale żarty na bok. Rozumiem, że w agencjach często pracują ludzie zupełnie oderwani od rzeczywistości i skojarzenia na poziomie gimnazjum bywają dla nich objawieniem. Ale na litość boską, gdzie było i co sobie myślało jury, dla którego poprzeczka powinna być ustawiona jednak wyżej niż dla stażysty w dziale kreacji. Trzynaście bardzo kompetentnych w swoich obszarach osób, selekcja, obrady i na koniec trach – kultura fizyczna. Złoto.
Czy naprawdę lekcja wuefu na scenie jest, oddajmy głos twórcom festiwalu, „innowacją zmieniającą rzeczywistość”? Jeśli tak, to H&M ma jeszcze wiele do nadrobienia do lidera tej kategorii – Biedronki, która wprowadzając „coś nowego i praktycznego” zorganizowała sklepy w miejscu Teatru Nowego i kina Femina.
Witold Koroblewski, dyrektor kreatywny agencji Ambasada
Dołącz do dyskusji: Innowacyjny wuef - Witold Koroblewski o zwycięzcach Innovation 2017