Gazeta.pl, „Gazeta Wyborcza”, Noizz i Onet z nagrodami INMA Global Media Awards 2021
Gazeta.pl, „Gazeta Wyborcza”, Noizz i Onet zostały laureatami tegorocznej edycji prestiżowych nagród Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych INMA.
Kampania serwisu Noizz (Ringier Axel Springer Polska) #RealInfluencers zajęła 1. miejsce w kategorii Best Use of Social Media. Redakcja przekonała polskie influencerki, posiadające milionowe zasięgi (między innymi Maffashion i Małgorzatę Rozenek), żeby na jeden dzień oddały swoje konta na Instagramie medykom, by pokazać ich pracę w czasie pandemii.
Projekt „Rodzaj męski” zajął natomiast 1. miejsce w kategorii Best Execution of Native Advertising. Projekt powstaje we współpracy Onetu (RAS Polska) z firmą AdamedPharma oraz Qlogix i jest częścią projektu prowadzonego w serwisie specjalnym Rodzajmeski.onet.pl. Format zrealizowany przez Onet otworzył dyskusję na temat mężczyzny i jego roli w zmieniającym się świecie.
Projekt Gazeta.pl (Agora) zajął pierwsze miejsce w kategorii Public Relations and Community Service. Jury nagrodziło redakcję portalu za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial „Rodzina+" autorstwa Niny Cieślińskiej o rodzinach jednopłciowych wychowujących w Polsce dzieci. Portal opublikował też poradnik dla mediów o tym, jak pisać o osobach LGBT+, jego autorką jest Wiktoria Beczek.
W tej samej kategorii konkursowej na trzecim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza” (Agora) doceniona za wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet dzięki specjalnej prenumeracie solidarnościowej, z której cały przychód został przekazany Ogólnopolskiemu Strajkowi Kobiet. Akcja miała pomóc inicjatywie oraz osobom szykanowanym za udział w protestach wywołanych orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego. W ciągu tygodnia do działań przyłączyło się 9550 osób. W efekcie „Wyborcza” zebrała i przekazała na Ogólnopolski Strajk Kobiet 674 288 zł – to największa darowizna w historii gazety.
Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu zostali ogłoszeni 3 czerwca podczas transmisji online.
International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.
Do tegorocznej edycji zgłosiło się 212 mediów informacyjnych (gazety, magazyny, media cyfrowe, stacje telewizyjne i radiowe) z 37 krajów. Jury oceniało łącznie 644 projekty.
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl, „Gazeta Wyborcza”, Noizz i Onet z nagrodami INMA Global Media Awards 2021