SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Infovide-Matrix: przejęcia i zmianę filozofii budowania oferty

Nowa strategia Infovide-Matrix na lata 2011-2013, która została przyjęta przez zarząd i radę nadzorczą, zakłada podwojenie w tym okresie wartości fundamentalnej spółki, poinformowali przedstawiciele firmy. Podstawą nowej strategii ma być nowe podejście do budowania oferty i kontaktów z klientami, a jednym ze sposobów jej wykonania - akwizycje.

„Budując ofertę będziemy się koncentrować na podejściu biznesowym, zbudowaniu dla klienta i pokazania mu wymiernych korzyści, jakie osiągnie dzięki naszym rozwiązaniom" – powiedział prezes Jan Maciejewicz w rozmowie z ISB. Spółka przedstawiła też nowe hasło „focus on customer value".

„Ogłoszenie nowej strategii poprzedziło szczegółowe rozpoznanie rynku. Naszym zdaniem, dzięki zmianie oferty, będziemy mogli zaoferować podejście, jakiego rynek będzie coraz powszechniej wymagał" – dodał Maciejewicz.  Strategia zakłada, że w okresie 2011-2013 spółka dwukrotnie zwiększy swoją fundamentalną wartość. Plan zakłada też podwojenie przychodów i znaczące zwiększenie obecnej marży.

Wzrost ma przynieść m.in. koncentracja na najbardziej perspektywicznych obszarach działalności. Dla Infovide-Matrix mają to być sektory telekomunikacji, bankowości oraz ubezpieczeń (między innymi w zakresie systemów CRM), administracji publicznej i energetyki.

„W tym ostatnim segmencie wzrost może być najwyższy" – zaznaczył wiceprezes Borys Stokalski w rozmowie z ISB. Dodał, że celem dla Infovide-Matrix jest awans do czołowej piątki największych polskich dostawców IT.

Infovide-Matrix zamierza uzupełnić swoją ofertę lub wejść na nowe obszary działalności m.in. przez akwizycje.

„Brak wykorzystania siły finansowej spółki był do tej pory postrzegany jako nasza słabość i zamierzamy to zmienić" – zaznaczył Maciejewicz. Stokalski dodał, że Infovide-Matrix będzie zainteresowane raczej niszowymi spółkami z segmentu IT, w tym m.in. również działającymi w sektorze outsourcingu.

„Mamy własne doświadczenia jeśli chodzi o outsourcing, ale zbudowanie silnych kompetencji w tym zakresie wymaga długiego czasu. Tu możemy szukać przejęcia lub partnerstwa" – dodał Stokalski. Wiceprezes wcześniej informował o rozmowach w sprawie „dużego" przejęcia, które istotnie wpłynęłoby na wielkość grupy.

„Tu nic się nie zmieniło. Sprawa jest otwarta, nasze warunki są znane, nie ma ostatecznej decyzji" – powiedział Stokalski.

W poniedziałek Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) poinformowało, że nie dopuściło Infovide-Matrix do due diligence firmy Centralny Ośrodek Informatyzacji Górnictwa (COIG). Do dalszego etapu rozmów przeszły Asseco Poland, B3 System oraz Web Inn.

„To nie jest cios dla strategii. Sprawę COIG traktowaliśmy oportunistycznie" – powiedział Stokalski. Zaznaczył, że nie zna powodów takiej decyzji MSP, ale jest ona dziwna w sytuacji, kiedy oferentów jest tylko kilku, a złożone były tylko oferty wstępne.

Szefowie Infovide-Matrix przyznali, że wyniki spółki za I połowę roku nie były satysfakcjonujące. Według Maciejewicza druga połowa roku ma być lepsza i spółka „powróci do swojego normalnego poziomu". Prezes, który do spółki przyszedł w czerwcu, zapowiedział też, że żeby zrealizować strategię Infovide-Matrix będzie musiało znacząco zwiększyć zatrudnienie.

Spółka miała 0,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 5,68 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 87,92 mln zł wobec 110,39 mln zł rok wcześniej.

W 2009 r. Infovide-Matrix miał 12,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 14,15 mln zł zysku rok wcześniej a skonsolidowane przychody wyniosły 230,71 mln zł wobec 224,50 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Infovide-Matrix: przejęcia i zmianę filozofii budowania oferty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl