Infovide-Matrix: nowa strategia we wrześniu
Spółka Infovide-Matrix we wrześniu przedstawi nową strategię, która będzie m.in. zakładała rozwój oferty tak by proponować klientom firmy rozwiązania bezpośrednio przekładające się na wynik biznesowy, poinformował w rozmowie z ISB wiceprezes Borys Stokalski.
„Naszą nową strategię przedstawimy we wrześniu” – powiedział Stokalski. Wyjaśnił, że jej podstawowym elementem będzie zmiana filozofii budowania i rozwoju oferty dla klientów biznesowych Infovide-Matrix.
„Dziś klienci powierzają nam projekty, w których informatyka jest narzędziem zmiany organizacji. Chcemy wspierać klientów również przy definiowaniu tych zmian. W wielu branżach możemy dzięki znajomości procesów branżowych i architektury IT pomóc decydentom biznesowym w inicjowaniu zmian przynoszących wzrost efektywności i inne wymierne korzyści.” – wyjaśnił Stokalski.
W czerwcu nowy prezes spółki Jan Maciejewicz poinformował, że celem nowej strategii będzie podwojenie wartości Infovide-Matrix w ciągu kilku lat.
Wiceprezes przyznał, że w tym roku nie ma już raczej szans, żeby spółka poprawiła wynik finansowy z 2009 r. Jednak druga połowa roku powinna być dla Infovide-Matrix lepsza niż pierwsza jest też szansa na to, że będzie w jej trakcie widać poprawę w kolejnych kwartałach.
Spółka miała 0,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 5,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody wyniosły 87,92 mln zł wobec 110,39 mln zł rok wcześniej.
W 2009 r. Infovide-Matrix miał 12,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 14,15 mln zł zysku rok wcześniej a skonsolidowane przychody wyniosły 230,71 mln zł wobec 224,50 mln zł rok wcześniej.
W lipcu backlog przychodów usługowych (czyli kontrakty już zrealizowane i podpisane do realizacji w trakcie roku) spółki na 2010 r. miał wartość 97,2 mln zł wobec 130,6 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Stokalski zaznaczył, że widać ożywienie jeśli chodzi o liczbę zapytań biznesowych. Jednak na razie nie przekłada się ona bezpośrednio na kontrakty. Zaznaczył, że w I połowie roku przychody spadły najmocniej w segmencie rozwiązań dla sektora telco.
Dołącz do dyskusji: Infovide-Matrix: nowa strategia we wrześniu