SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP Info pochwaliło się, że jest liderem w badaniu oglądalności, w którym przegrywa z TVN24

W niedzielę w TVP Info pokazano wyniki oglądalności z maja, kiedy stacja zanotowała większy wzrost rok do roku, ale niższy wynik od TVN24. Opatrzono to napisem „TVP liderem oglądalności”. W sobotę wyniki podano w „Wiadomościach”, podkreślając, że TVP Info osiągnęło duży wzrost.

- A teraz podziękowania dla państwa, wszystkich widzów Telewizji Polskiej, i gratulacje dla całego zespołu TVP Info. W maju kanał informacyjny Telewizji Polskiej zanotował wysoki, prawie 8-procentowy wzrost oglądalności - stwierdził w sobotnim wydaniu „Wiadomości” Michał Adamczyk.

Po czym zaprezentowano wyniki badania Nielsen Audience Measurement, według których TVP Info miało w minionym miesiącu 3,64 proc. udziału w rynku oglądalności, a TVN24 - 4,55 proc. Przy czym prowadzący podkreślił, że kanał TVP osiągnął w skali roku wzrost o 7,7 proc., a konkurent - tylko o 2,4 proc.

W analogiczny sposób pokazano dane z tzw. grupy komercyjnej (widzów w wieku 16-49 lat), w której TVP Info miało 1,32 proc. udziału, a TVN24 - 2,53 proc. Przy czym podkreślono, że pierwszy kanał zyskał w skali roku 17,86 proc., a drugi - tylko 2,02 proc.

Materiał zapowiedziano napisem na „pasku”: Duży wzrost oglądalności TVP Info.

Te dane zaprezentowano też w niedzielę po południu w TVP Info. Przy czym na „pasku” napisano wtedy: TVP Info liderem oglądalności.

Taki komunikat jako w oczywisty sposób nieprawdziwy wyśmiali na Twitterze niektórzy dziennikarze z innych mediów i politycy opozycyjni. - Nie do wiary... - napisał Robert Jastrzębski z „Faktów” TVN. - Takie rzeczy tylko w #TVPiS - skomentował poseł PO Arkadiusz Myrcha.

Podobną infografikę z hasłem „TVP Info liderem oglądalności" pokazano w stacji w sobotę. Wtedy jednak zaprezentowano tylko, jak wyniki TVP Info i TVN24 zmieniły się procentowo w skali roku.

Dodajmy, że TVP Info ma znacznie większy zasięg techniczny od TVN24, ponieważ w przeciwieństwie do konkurenta jest dostępne także w naziemnej telewizji cyfrowej.

TVP regularnie chwali się oglądalnością

Od wielu miesięcy w programach informacyjnych Telewizji Polskiej obecne są regularnie materiały autopromocyjne. Nadawca zarówno zapowiada nowe produkcje i ważne relacje (zwłaszcza z wydarzeń sportowych), jak też chwali się wynikami oglądalności tych już pokazanych.

Od kilku miesięcy podaje nie tylko wyniki badania Nielsen Audience Measurement, lecz także własnego pomiaru (tzw. modelu oglądalności rzeczywistej), opartego na danych od ok. 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii. Władze TVP przekonują, że to drugie jest zdecydowanie bardziej wiarygodne, bo reprezentatywne dla całego społeczeństwa także pod względem miejsc zamieszkania.

Przykładowo w marcu br. w ciągu tygodnia w głównym wydaniu „Wiadomości” pokazano dwa materiały podkreślające, że w pojedyncze dni według modelu oglądalności rzeczywistej program ten był najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym. Skrytykowano przy tym pomiar oglądalności prowadzony przez Nielsen Audience Measurement. Natomiast w ub.r. wiele razy podawano wyniki badania Nielsen Audience Measurement z wybranych dni (najczęściej weekendów), kiedy „Wiadomości” wyprzedzały jeszcze „Fakty” TVN.

W marcu br. Jarosław Olechowski, szef „Wiadomości” i pełniący obowiązki dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, zwrócił uwagę, że badanie oglądalności realizowane przez Nielsen Audience Measurement nie uwzględnia osób oglądających telewizję w miejscach publicznych, oraz zapytał, czy wzrost wyników TVN24 od początku marca to „zemsta za ujawnienie w TVP nowych wątków afery reprywatyzacyjnej czy premia dla nowego właściciela TVN”. - Podstawą dla rozliczeń branży reklamowej i mediowej jest pomiar oglądalności w gospodarstwach domowych - cóż, stacja benzynowa się nie do nich nie zalicza - odpowiedział Mikołaj Piotrowski z Nielsena.

Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało przeciętnie 1,96 mln osób, z czego 1,59 mln w TVP1, a 372,1 tys. w TVP Info. Rok wcześniej program, emitowany tylko w TVP1, miał 2,18 mln widzów.

Dołącz do dyskusji: TVP Info pochwaliło się, że jest liderem w badaniu oglądalności, w którym przegrywa z TVN24

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Beka
No przecież wiadomo, że 4,5% to mniej niż 3,64% - heLLLLoł!
odpowiedź
User
widz555
Precz z matematyką na maturze, więcej sienkiewiczowskiej prawdy historycznej.
odpowiedź
User
tec
Bo 3,64% to wynik 3-cyfrowy, a 4,5% tylko 2 :D
odpowiedź