SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Relacje międzyludzkie motywem przewodnim kampanii IKEA

Od września IKEA wystartowała z nową kampanią zwracającą uwagę, że w domowym życiu najbardziej liczą się relacje z najbliższymi i przeżywanie emocji. "Są rzeczy ważniejsze niż rzeczy" - głosi hasło akcji, której koncept opracowała Instinct Russia, a na polskim rynku wdrożyła VMLY&R, Wavemaker i Garden of Words.

W najnowszej kampanii IKEA hasło „Witaj w lepszym domu!” nabiera jeszcze bardziej emocjonalnego znaczenia.

Czy rozmawiając o trudnych tematach, zastanawiamy się nad funkcjonalnością stołu, przy którym siedzimy? A spędzając czas z ukochanym, czy w ogóle zauważamy, jak wygląda pokój wokół nas? W takich sytuacjach zdecydowanie większe znaczenie ma to, o czym jest rozmowa, jakie płyną z niej doświadczenia oraz możliwość bycia „tu i teraz”.

Relacje ważniejsze niż rzeczy w reklamie IKEA

W najnowszym spocie IKEA meble i akcesoria wspierają bohaterów, jednak pozostają niewidoczne, bo nie są w nim najważniejsze. Stół staje się miejscem spotkania, schodki pomocą we wdrapaniu się na górę, a kubek gorącej herbaty nośnikiem uczucia. Fabuła przedstawia sytuacje z codziennego życia w domu – trudną rozmowę nastolatki z rodzicami, poznawanie młodszego braciszka, czy pełen namiętności pocałunek. Każda z postaci skupia się na tym, co czuje, nie na tym co ją otacza – rzeczy nie rozpraszają ich uwagi, mogą się stać niewidzialne, a emocje wychodzą na pierwszy plan.

Kampania obejmuje wiele formatów wideo, w tym 15- i 30-sekundowe spoty telewizyjne, 60 sekund, 30 sekund, 15 sekund oraz 6 sekund filmy w internecie. Akcja wspierana będzie w najbliższych miesiącach również poprzez szeroką kampanię display i komunikację w mediach społecznościowych.

Idea kreatywna powstała w agencji Instinct Russia. Za reżyserię odpowiedzialny był rosyjski muzyk i filmowiec Ilya Naishuller. Z kolei o polską adaptację zadbała agencja VMLY&R, zakupem mediów zajęła się agencja Wavemaker, a komunikacją PR – agencja Garden of Words.

Dołącz do dyskusji: Relacje międzyludzkie motywem przewodnim kampanii IKEA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl