IKEA w świątecznej kampanii zwraca uwagę na niemarnowanie jedzenia (wideo)
Od 6 grudnia rusza bożonarodzeniowa kampania IKEA pod hasłem "Pomyśl zanim wyrzucisz. Wystarczy niewiele, żeby zmienić wiele". Szwedzka firma skupia się w niej na marnowaniu jedzenia w czasie świąt. Kampanię przygotowały agencje VMLY&R i Wavemaker.
W tym roku IKEA w swojej świątecznej kampanii zachęca swoich klientów do nieskupiania się na samych rzeczach, lecz na tym, ile radości i dobra mogą one przynieść. Zwraca uwagę, że czułość przejawiać możemy również, dbając o środowisko. Wcześniejsze planowanie i organizacja świątecznych zakupów czy dobre pomysły na przechowywanie żywności, pozwolą ją zaoszczędzić w okresie świątecznym.
Tegoroczne świąteczne działania IKEA obejmują film wyreżyserowany przez Ilyę Naishuller, opowiadający historię małego chłopca. Bohater, uciekając przed gigantyczną mandarynką, wbiega do mieszkania i zastaje swoją mamę, sprzątającą ze stołu resztki. Za oknem zamiast płatków śniegu spadają na ziemię olbrzymie cząstki niedojedzonych świątecznych potraw.
Spot, podobnie jak w zeszłym roku, ma podkreślić ogrom jedzenia marnowanego podczas świątecznych posiłków. Głównymi dyrektorami kreatywnymi byli Yaroslav Orlov oraz Roman Firainer, a zastępcami: Antonina Pirogova, Evgeny Golovan. Projektantem produkcji została Elizaveta Lavinskaya, z kolei pierwszym asystentem dyrektora Elena Alaszejewa. Za produkcję odpowiada Alfa Film, graficzną oprawę: CGF, natomiast adaptację do polskiej wersji – agencja VMLY&R.
Kampania rusza 6 grudnia br. Obejmuje 30-sekundowy spot telewizyjny oraz 15 -sek. film w internecie. Akcja wspierana będzie również poprzez szeroką kampanię display i komunikację w mediach społecznościowych. O koncept zadbała agencja VMLY&R, zakupem mediów zajęła się agencja Wavemaker, a komunikacją PR – Garden of Words.
Dołącz do dyskusji: IKEA w świątecznej kampanii zwraca uwagę na niemarnowanie jedzenia (wideo)