Idea zwiększa udziały rynkowe
PTK Centertel zaprezentował dobre wyniki trzeciego kwartału br.
Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o dynamicznym rozwoju sieci Idea w trzecim kwartale br., której liczba abonentów przekroczyła już 30.09.br. - 4.000.000 (co stanowi 31,7% udziałów rynkowych). Czteromilionowym abonentem Idei został Ilian Yoakimow (z pochodzenia Bułgar), który mieszka w Polsce od 1989 r. i pracuje jako psycholog w Łodzi.
W trzecim kwartale br. PTK Centertel odnotował 957.581 tys. PLN przychodów co stanowi ok. 50% wzrost w stosunku do 621.145 tys. PLN w 3Q2001. Po trzech kwartałach br. przychody PTK Centertel są na poziomie 2.511.218 tys. PLN (w porównaniu do 1.675.002 tys. PLN w pierwszych trzech kwartałach 2001 r.)
"Miarą sukcesów PTK Centertel w trzecim kwartale jest dynamiczne zwiększanie udziałów rynkowych i to w okresie spowolnienia gospodarczego oraz przy bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej - Idea jest obecnie najbardziej dynamiczną ofertą na polskim rynku GSM. - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - W przyszłości zamierzamy nadal skutecznie pozyskiwać abonentów, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowymi usługami i produktami oraz coraz lepszą obsługą klientów".
Liczba nowych abonentów, którzy wybrali ofertę w trzecim kwartale 2002 r. wynosiła ponad 629 tys. (w porównaniu do 474 tys. w analogicznym okresie ub.r.). W trzecim kwartale liczba abonentów Idei (netto) zwiększyła się o 437 tys. osób (306 tys. w 3Q2001 r.) - co stanowi 12,3% przyrost bazy abonenckiej.
Natomiast w trzech kwartałach br. ofertę sieci Idea zakupiło ponad 1.767 tys. osób (w 1-3Q2001 było ich 1.275 tys.) . W trzech kwartałach 2002 r. baza abonencka Idei zwiększyła się (netto) o 1.214.724 osób - co stanowi 43,6% przyrost bazy klientów (w 1-3Q2001 przyrost bazy abonenckiej wynosił 850.782 osoby).
W dniu 30.09.2002 r. liczba abonentów Idei wynosiła 4.000.102 (po trzech kwartałach 2001 r. było ich 2.340.000 - co dawało wtedy 26% udział w rynku) - co stanowi 31,7% udziałów rynkowych. Z usługi prepaid Idea POP korzystało 2.485.979 osób (1.211.198), natomiast z ofert abonamentowych (Idea Optima, Idea Meritum) 1.500.284 (1.078.757). Z analogowej sieci NMT450i korzysta nadal 13.839 abonentów (50.950).
"Znamienne jest, że w ciągu 9 miesięcy br. ponad 41% Polaków, którzy zdecydowali się w tym czasie zakupić telefon komórkowy skorzystało właśnie z oferty Idea (w samym tylko trzecim kwartale było ich blisko 630 tys. osób) - powiedział Jacek Murawski, dyrektor finansowy PTK Centertel - Chciałbym także podkreślić, że w 3 kwartale br. zwiększyliśmy nasze przychody o ok. 50% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i przy tym znacznie poprawiliśmy wskaźniki operacyjne."
W trzecim kwartale 2002 r. PTK Centertel uzyskał dobre wyniki operacyjne: * ARPU (miesięczne w PLN) - średnie 77,4 (85,8); z tego prepaid 34,1 (31,6); postpaid 147,1 (142,7) * ARPU SMS (mies. w PLN) wynosi 7,0 (3,2); prepaid - 7,1; postpaid - 6,8 * MoU (średnia liczba minut na użytkownika mies.) - 65,0 (79,7); prepaid - 29,5 (38,4); postpaid - 122,1 (7123,1)
Po trzech kwartałach 2002 r. wyniki operacyjne PTK Centertel wyglądają następująco: * ARPU (miesięczne w PLN) - średnie 74,7 (88,2); z tego prepaid 31,8 (31,0); postpaid 138,5 (139,9) * ARPU SMS (mies. w PLN) wynosi 7,0 (3,4); prepaid - 7,5; postpaid - 6,7 * MoU (średnia liczba minut na użytkownika mies.) - 69,2 (81,4); prepaid - 29,7 (37,0); postpaid - 128,1 (121,4)
"Uzyskane w br. wyniki, udało się nam uzyskać dzięki przyjęciu i realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i jej nieustannym wzbogacaniu - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel - w ciągu tych kilku miesięcy zaoferowaliśmy wiele nowoczesnych rozwiązań, z których wymienię tylko kilka najważniejszych to: roaming głosowy w Idei POP, unikalną na rynku taryfę StartOptima, tani i wygodny dostęp do Internetu i transmisji danych - InterOptima, Pakiet dla Małych Firm i Idea Nawigator - w Idei Meritum, Pakiet DoMowy - optymalna oferta np. dla rodzin."
Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, o przyszłości telefonii komórkowej i miejscu Idei na rynku operatorów komórkowych, zadecyduje skuteczność z jaką firma przygotuje będzie wprowadzać rozwiązania telefonii komórkowej trzeciej generacji w oparciu o licencję na budowę sieci UMTS. Zwiększający się udział transferu danych w stosunku do usług opartych o transmisję głosu, zadecyduje o płynnym wdrożeniu UMTS w przyszłości oraz jego sukcesie. Bardzo istotne jest także wykorzystanie synergii Grupy Kapitałowej Telekomunikacji Polskiej i doświadczenia France Telecom. Idea to pomysły dla ludzi i właśnie jednym z naczelnych zadań jest stałe doskonalenie jakości obsługi klientów tak by zawsze byli przekonani ze dokonali optymalnego wyboru.
Dołącz do dyskusji: Idea zwiększa udziały rynkowe