IAB: wydatki na reklamę online w górę
W pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na internetową reklamę wyniosły 5,8 miliarda dolarów i były wyższe w porównaniu z i kwartałem roku 2007 o 18,2 procenta.
Jednocześnie jednak po raz pierwszy od ponad trzech lat wydatki na reklamę online w I kwartale były niższe wobec IV kwartału poprzedniego roku (5,9 mld USD) - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane Interactive Advertising Bureau (IAB).
Tym samym zakończył się okres 13 kwartałów z rzędu, w których odnotowywano nieprzerwany wzrost wydatków w tym sektorze.
"Cykliczny spadek w I kwartale wobec IV kwartału wydatków reklamowych w tradycyjnych mediach, w połączeniu z ogólnym spowolnieniem gospodarczym, poskutkował raczej niespodziewanym spowolnieniem wzrostu na rynku reklamy online" - stwierdził David Silverman z firmy PricewaterhouseCoopers (PwC), która wspólnie z IAB przygotowuje dane z rynku internetowej reklamy.
Jednocześnie Silverman spodziewa się dalszego solidnego poziomu wydatków w omawianym sektorze. Jego zdanie podziela Randall Rothenberg, prezes i dyrektor wykonawczy IAB: "Spodziewamy się dalszego wzrostu, gdyż konsumenci coraz więcej czasu spędzają w sieci, a marketerzy odnajdują nowe i bardziej innowacyjne sposoby dotarcia do nich poprzez cyfrowe media."
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: IAB: wydatki na reklamę online w górę