I półrocze 2012: „Tele Tydzień” na czele tygodników, „Przyjaciółka” - dwutygodników
W I półroczu br. najchętniej czytanym tygodnikiem pozostał „Tele Tydzień”, ale żaden magazyn z czołowej dziesiątki nie zanotował wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Natomiast wśród dwutygodników liderowała „Przyjaciółka”, a zyskały m.in. „Gala”, „Party” i „Show”.
Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w I półroczu br. po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 30,20 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,61 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane było przez 16,55 proc. respondentów (spadek o 1,54 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,50 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,19 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,55 proc. pytanych, o 0,12 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostał “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,93 proc. czytelników, mniej o 1,06 pkt. proc. niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze 2012 | I półrocze 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 30,20% | 32,81% |
Życie na Gorąco | 16,55% | 18,09% |
Chwila dla Ciebie | 13,50% | 14,19% |
Angora | 11,55% | 11,67% |
Newsweek | 7,93% | 8,99% |
Auto Świat | 6,52% | 7,26% |
Wprost | 6,18% | 7,36% |
Polityka | 5,95% | 6,96% |
Twoje Imperium | 4,97% | 5,33% |
To i Owo | 4,53% | 6,77% |
Na Żywo | 4,22% | 4,69% |
Gość Niedzielny | 3,79% | 4,25% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,65% | 4,19% |
Teleprogramy | 3,26% | 3,98% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,89% | - |
Rewia | 2,89% | 3,09% |
Super TV | 2,80% | 3,19% |
Motor | 2,72% | 3,08% |
Przekrój | 2,54% | 3,36% |
Świat i Ludzie | 2,01% | 2,28% |
Imperium TV | 1,57% | 1,65% |
Tele Max | 1,49% | 1,67% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,17% | 1,46% |
Forum | 1,09% | 1,52% |
Tygodnik Siedlecki | 0,74% | 0,77% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,70% | 0,60% |
Gazeta Regionalna | 0,66% | 0,39% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% | 0,52% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,49% | 0,49% |
Panorama Leszczyńska | 0,39% | 0,34% |
Jarmark | 0,35% | 0,58% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,28% | 0,60% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,23% | 0,26% |
Z kolei po najpopularniejszy dwutygodnik w pierwszych sześciu miesiącach br., czyli poradnikową „Przyjaciółką” (Edipresse Polska) sięgało 14,94 proc. czytelników, o 1,73 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,60 proc. do 14,85 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 1,07 pkt. proc. i wyniosło 13,55 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło jednak o 0,48 pkt. proc. do 10,48 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,10 proc. respondentów. Zanotowała wzrost o 1,45 pkt. proc. W pierwszej dziesiątce rankingu dwutygodników zyskały jeszcze „Party”, „Komputer Świat” i „Show”.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze 2012 | I półrocze 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,94% | 16,67% |
Pani Domu | 14,85% | 15,60% |
Tina | 13,55% | 14,62% |
Viva | 10,48% | 10,96% |
Gala | 9,10% | 7,65% |
Z Życia Wzięte | 8,38% | 8,70% |
Party Życie Gwiazd | 6,87% | 6,52% |
Komputer Świat | 5,98% | 5,81% |
Tele Świat | 5,15% | 5,56% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,09% | 4,07% |
Takie jest Życie | 3,84% | - |
Świat Seriali | 3,46% | 3,95% |
Sukcesy i Porażki | 2,99% | 3,29% |
Bravo | 2,65% | 3,18% |
Bravo Sport | 2,23% | 2,41% |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,72% | - |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,71% | - |
TV 14 | 1,11% | 1,25% |
Monitor Księgowego | 0,36% | 0,54% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2011 do czerwca 2011 roku na losowej próbie 24 550 przypadków i w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: I półrocze 2012: „Tele Tydzień” na czele tygodników, „Przyjaciółka” - dwutygodników
Czytam i czytam chętnie i nic nie pojmuję. Chętnie czytam ten jeden egzemplarz, nawet po kilkaset razy. więc złe macie wyniki.