SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Huawei z nową strategią marketingową. Stawia na niskie ceny

Polski oddział koncernu Huawei zmienia swoją strategię marketingową. Firma chce postawić w komunikacji z użytkownikami na cenę swoich produktów i edukację. Firma rusza z nową kampanią reklamową smartfonów P40 lite w radio i internecie, ale nie planuje telewizyjnych spotów. - Robert Lewandowski pozostaje ambasadorem naszej marki. Na razie nie przewidujemy angażowania do współpracy nowych influencerów i wynika to częściowo z nowej strategii - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dorota Haller, dyrektorka ds. marketingu, komunikacji i segmentu digital Huawei w Polsce.

Na zorganizowanej w Warszawie konferencji prasowej polski oddział koncernu Huawei zapowiedział wprowadzenie na nasz rynek nowych smartfonów P40 lite oraz P40 lite E. Urządzenia są wyposażone w ekrany 6,39 cala i różnią się konfiguracją. Mocniejszy model P40 lite kosztuje 999 zł, zaś cena mniej zaawansowanego P40 lite E wynosi 699 zł. Na polski rynek trafia także składany smartfon Mate Xs w cenie 9999 zł.

Nowa strategia marketingowa

W trakcie spotkania z dziennikarzami Huawei zaprezentował dane, zgodnie z którymi firma ma obecnie w Polsce ponad 10 mln aktywnych użytkowników. Z przedstawionych liczb wynika także, że od 2015 r. systematyczne rosną marketingowe wyniki Huawei.

- Zmiana, która cieszy nas najmocniej, to wyraźny wzrost wskaźnika preference, który opisuje gotowość konsumenta do wyboru i de facto zakupu naszego urządzenia, a ten wskaźnik w ciągu zaledwie 6 miesięcy wzrósł do 18 z 14 proc. zanotowanych w lipcu zeszłego roku. Zważywszy na fakt, że zeszły rok przyniósł nam wiele wyzwań, duma z tego rezultatu jest nawet większa – zaznaczyła Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu w Huawei CBG Polska.

Jak wynika z przedstawionych danych Ipsos inny ważny wskaźnik opisujący siłę marki – consideration, czyli rozważanie zakupu – także wzrósł do 43 z 40proc.

Dwa pozostałe wskaźniki są stabilne – familiarity opisujący wiedzę konsumentów o działalności i produktach marki, utrzymał się na 83-procentowym poziomie, a awareness, czyli świadomość marki, pozostał wysoki na poziomie 92 wobec 93 proc. w lipcu 2019 r.

Huawei zapowiedział także nową strategię w segmencie działań marketingowych. Szczegóły związane z tą koncepcją Dorota Haller zdradza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl.

- Do tej pory nasza strategia skupiała się na budowaniu marki love brand, czyli marki premium, którą już z pewnością jesteśmy – zaznacza Dorota Haller. - Teraz zamierzamy w większym stopniu niż dotąd komunikować cenę – mamy najlepsze smartfony, w najlepszej cenie i z najlepszym serwisem. Dotychczas nie stawialiśmy na komunikowanie cen naszych urządzeń, ale są one obecnie na tyle atrakcyjne na tle rynku, że chcemy je podkreślać zestawiając niski koszt zakupu z dużymi możliwościami i wysoką jakością sprzętu Huawei.

Według menedżerki Huawei drugi element nowej strategii to więcej komunikacji marketingowej nastawionej na edukację.

- Chodzi o to, żeby odpowiadać na najważniejsze pytania i wątpliwości konsumentów dotyczące kwestii czysto praktycznych – wyjaśnia Haller. - Elementem tego będzie przybliżenie użytkownikom sklepu AppGallery, przedstawianie im możliwości wykorzystania znajdujących się tam aplikacji, a także użyteczności naszej autorskiej aplikacji Phone Clone, pozwalającej przenieść dane ze starego smartfona na nowy.

Nasz rozmówczyni zapowiada, że wraz z pojawieniem się na polskim rynku nowych smartfonów Huawei rusza kampania reklamowa, której istotnym kanałem będzie radio.

- Z naszych doświadczeń wynika, że w komunikacji do konsumentów typu „call to action” właśnie reklama radiowa jest najbardziej skuteczna – podkreśla Haller. - Drugim mocnym filarem kampanii będzie internet, ponieważ jest to podstawowe medium, gdzie użytkownicy poszukują informacji. Część działań reklamowych odbędzie się też w obszarze outdoor, natomiast w wypadku tej kampanii nie przewidujemy prowadzenia jej w telewizji na szeroką skalę. Natomiast w przyszłości, przy okazji kolejnych premier produktów, oczywiście będziemy się reklamować w kanałach telewizyjnych.

Robert Lewandowski zostaje

Szefowa marketingu i komunikacji Huawei zaznacza, że pomimo zmian w strategii marketingowej i reklamowej firma nie zamierza kończyć współpracy z Robertem Lewandowskim.

- Robert Lewandowski pozostaje ambasadorem naszej marki – informuje Haller. - Jest w tej roli bardzo dobrze kojarzony przez odbiorców i zapewniam, że w przyszłości pojawi się jeszcze w wielu reklamach Huawei, choć akurat nie w tej najnowszej.
Na razie nie przewidujemy angażowania do współpracy nowych influencerów i wynika to częściowo z nowej strategii, o której wspomniałam. Chodzi o to, że opiera się ona bardziej na promocji praktycznych informacji związanych z używaniem smartfona, niż na odwoływaniu się do emocji użytkowników.

Na pytanie o to czy epidemia koronawirusa nie zagraża sprzedaży urządzeń Huawei w Polsce nasza rozmówczyni zdradza, że na razie nie ma takich obaw.

- Mamy obecnie wystarczające zapasy magazynowe, by sprostać popytowi ze strony klientów. Oczywiście to jest odpowiedź na ten moment, bo nikt z nas nie wie, jak epidemia rozwinie się w przyszłości – ale na ten moment nie widzimy zagrożeń dla naszych działań – zaznacza Haller.

Nowa oferta serwisowa przy zakupie P40 lite i P40 lite E

Huawei zapowiedział także, że wraz z wprowadzeniem na polski rynek kolejnych modeli smartfonów ma nową ofertę związaną z serwisem.

Klienci, którzy kupią Huawei P40 lite lub P40 lite E, zarówno w przedsprzedaży, jak i w trakcie regularnej sprzedaży, otrzymają pakiet serwisowy. Według zapowiedzi 20 autoryzowanych salonów serwisowych Huawei w całej Polsce będzie honorować 24-miesięczną gwarancję na smartfony, również wtedy, gdy użytkownik wprowadził zmiany w oprogramowaniu telefonu.

Klienci będą mogli tam również skorzystać z bezpłatnej usługi przenoszenia danych ze starego telefonu na P40 lite lub P40 lite E za pomocą Phone Clone, a także ze wsparcia w instalacji aplikacji. Dodatkowo w ofercie serwisowej znajduje się bezpłatna usługa door-to-door świadczona przez cały okres gwarancji oraz dedykowana pomoc konsultanta na czacie lub telefonicznie.

Huawei zapowiada, że w sieci złożonej z ponad tysiąca partnerskich punktów serwisowych Huawei w całej Polsce klienci będą mogli również skorzystać z usługi przenoszenia danych ze starego telefonu na nowy za pomocą Phone Clone oraz ze wsparcia w instalacji aplikacji. Rekomendowana cena pakietu usług to 9,90 zł.

Dołącz do dyskusji: Huawei z nową strategią marketingową. Stawia na niskie ceny

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Apple
ten za 9999 powinien odnieść sukces sprzedażowy i wygryzie konkurencję.
odpowiedź
User
:D
Niskie ceny - 9999 zl. :)
odpowiedź
User
AW
Lewandowski ty komunisto!!!!
SKOŃCZ Z HUAWEI RAZ NA ZAWSZE!!!!!
odpowiedź