Huawei uruchamia w Polsce własny sklep internetowy z darmową dostawą. „Naturalna ewolucja marki”
Na 19 września br. koncern Huawei zapowiedział uruchomienie w Polsce własnego sklepu internetowego. Nowa platforma zaoferuje wszystkie urządzenia producenta dostępne na naszym rynku, a także unikalne oferty dla użytkowników. Sklep ma zapewnić darmową i szybką dostawę zamówień, jego uruchomienie wesprze kampania z udziałem Roberta Lewandowskiego. - Sklep internetowy to kolejny etap ewolucji naszej marki. Platforma ma być dobrze rozpoznawalnym miejscem obecności Huawei w polskiej sieci - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dorota Haller, dyrektorka ds. marketingu, komunikacji i digitalu Huawei w Polsce.
Uruchomienie własnego sklepu internetowego w Polsce Huawei zapowiedział podczas konferencji prasowej w Warszawie. Zgodnie z przekazanymi tam informacjami platforma pod adresem huawei.pl ma być szeroko dostępna od 19 września 2019 r.
Darmowa dostawa i promocje
W prezentacji ujawniono, że nowa platforma internetowa Huawei została zbudowana zgodnie ze standardami zakładającymi maksymalną prostotę obsługi bez zbyt wielu dodatkowych elementów utrudniających nawigację na stronie i dokonywanie zakupów.
W ofercie sklepu online znajdą się wszystkie urządzenia Huawei dostępne na polskim rynku. Dodatkowo mają się tam pojawiać także ekskluzywne produkty jedynie dla użytkowników platformy, chodzi np. o dodatkowe gadżety w postaci zewnętrznych futerałów do smartfonów.
Jedną z zalet anonsowanego sklepu ma być system darmowych dostaw zamówionych towarów. Zgodnie z zapowiedzią użytkownik nie zapłaci za ich wysyłkę kurierem niezależnie od kwoty zapłaconej za zakupione przedmioty. Dostawy mają być także szybkie – w wypadku złożenia zamówienia do godziny 15 jednego dnia internauta ma otrzymać przesyłkę nazajutrz.
Płatności za zakupione towary będzie można dokonać przez internet za pomocą systemu prowadzonego przez PayU. Huawei zaznacza też, że klienci sklepu online otrzymają 15 dni na zwrot zakupionych produktów, to znaczy o jeden dzień więcej niż przewidują obowiązujące w Polsce przepisy.
Huawei planuje, że atutem nowego sklepu będą też atrakcyjne promocje dostępne tylko dla użytkowników platformy. Huawei zapowiada, że każdy, kto między 12 a 18 września br. zapisze się do newslettera na stronie sklepu otrzyma 15-proc. kod rabatowy na zakupy. Kupon będzie można wykorzystać do 25 września br. W dniu otwarcia – w ramach uroczystej inauguracji platformy – Huawei zaproponuje dodatkowe atrakcyjne promocje.
Robert Lewandowski zareklamuje huawei.pl
Uruchomienie nowego sklepu internetowego w Polsce będzie wspierała kampania obejmująca banery i spoty z udziałem Roberta Lewandowskiego, który obecnie jest ambasadorem i twarzą marki Huawei. Robert Lewandowski pojawił się na spotkaniu z dziennikarzami jako jeden z klientów testujących sklep huawei.pl.
- Jestem jednym z pierwszych testerów sklepu huawei.pl. Duże wrażenie zrobiła na mnie szybkość dostawy – zamówienie otrzymałem dzień po dokonaniu płatności – zaznaczył Lewandowski. - Kupując produkty w oficjalnym sklepie internetowym marki mam też pewność jakości zamawianych urządzeń. Często kupuję online – rzadko mam czas na wyjście na zakupy, dlatego sklep internetowy to dla mnie bardzo dużo ułatwienie – przyznał znany piłkarz.
Naturalna ewolucja marki, sprzedaż stabilna
Dorota Haller, dyrektorka ds. marketingu, komunikacji i digitalu Huawei w Polsce w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznała, że w trakcie przygotowań do uruchomienia nowego sklepu pojawiły się pewne problemy związane z adresem huawei.pl, który okazał się zajęty. Koncernowi udało się go jednak odzyskać w toku negocjacji, bez konieczności stosowania drogi sądowej.
Szefowa marketingu Huawei w Polsce na pytanie o to, czy sklep online nie jest wprowadzany na naszym rynku zbyt późno nie zgodziła się z taką oceną.
- Uruchomienie polskiego sklepu internetowego huawei.pl jest kolejnym etapem ewolucji marki na naszym rynku – zaznaczyła Dorota Haller. - W ubiegłym roku uruchomiliśmy pierwszy sklep stacjonarny Huawei w Polsce, w warszawskiej Arkadii, który jest swego rodzaju „domem marki”. Teraz przyszła kolej na kanał internetowy, który w naturalny sposób uzupełnia sposoby naszych bezpośrednich kontaktów z użytkownikami.
Nasza rozmówczyni zaznaczyła, że w wypadku uruchomienia platformy huawei.pl nie do końca chodzi o znaczące zwiększenie sprzedaży produktów w Polsce.
- Trzeba pamiętać, że mamy całą sieć partnerów, którzy od dawna prowadzą własne sklepy internetowe i za ich pośrednictwem sprzedają nasze produkty - przyznała Haller. - Dlatego Huawei jako marka jest od dawna obecny w polskim segmencie e-commerce. Platforma uruchamiana 19 września będzie więc raczej dobrze rozpoznawalnym miejscem obecności Huawei w polskiej sieci niż sklepem nastawionym na znaczne zwiększenie sprzedaży produktów. Trzeba też zaznaczyć, że na huawei.pl pojawią się liczne promocje oraz unikatowe produkty, takie jak na przykład etui do smartfona Huawei P30 Pro wysadzane kryształkami Swarovskiego.
Odpowiadając na pytanie o dane IDC pokazujące utratę w drugim kwartale br. udziałów Huawei w polskim rynku smartfonów Dorota Haller nie była zaniepokojona podawanymi liczbami.
- Mamy solidny udział w polskim rynku. Z naszych najnowszych, wewnętrznych danych wynika, że użytkownicy doceniają markę Huawei i chętnie kupują nasze produkty - zaznaczyła Haller.
W pierwszej połowie 2019 roku Huawei zanotował wzrost przychodów rok do roku o 23,2 procent. W tym okresie sprzedaż smartfonów chińskiego producenta zwiększyła się o 24 proc. osiągając kwotę 32,1 mld dolarów. Huawei wykazał także stabilną sytuację w segmencie dostaw infrastruktury telekomunikacyjnej. Podane wyniki oznaczają, że wprowadzone w maju br. restrykcje ze strony USA nie doprowadziły na razie chińskiej marki do biznesowego kryzysu.
Dołącz do dyskusji: Huawei uruchamia w Polsce własny sklep internetowy z darmową dostawą. „Naturalna ewolucja marki”
Taaa, podwijam kiece i juz lece ...