HSBC najcenniejszym bankiem globalnym, Wells Fargo liderem wśród banków regionalnych
W 2012 roku globalne banki osiągnęły wzrost wartości swoich marek o 23%, dzięki czemu cała kategoria znalazła się na drugim miejscu pod względem tempa wzrostu. Również banki regionalne (obecne tylko na jednym rynku) dobrze sobie radziły i łącznie osiągnęły wartość 236 mld USD, co stanowi wzrost o 15% - wynika z ósmej dorocznej edycji rankingu BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.
Najcenniejszym bankiem międzynarodowym okazał się HSBC. Wartość tej marki wzrosła o 24%, osiągając niemal 24 mld USD. Na drugim miejscu znalazł się Citi, który w ciągu ostatniego roku zanotował wzrost o 37% (15. miejsce w rankingu najszybciej rosnących marek w całym rankingu). Citi awansował o 18 pozycji w Top 100 i zajmuje obecnie miejsce 64.
Wysoki wzrost - o 34% - odnotował także Barclays, który zajął 7. miejsce w globalnym rankingu banków (wartość: 7,9 mld USD).
W kategorii banków regionalnych Wells Fargo wyprzedził ICBC. Najszybciej rosnący bank regionalny to Commonwealth Bank of Australia, który osiągnął wzrost wartości o 36% (do niemal 17,7 mld USD). Bank ten zajmuje obecnie 48. pozycję w rankingu Top 100 (skok o 12 miejsc).
>>> Apple najcenniejszą marką świata. Google przed IBM, Prada liderem wzrostu
Z kolei najwyżej notowany nowy bank w rankingu Top 100 to ANZ, który zajął 52. miejsce z wartością marki wynoszącą 16,6 mld USD.
Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne. Raport obejmuje ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów rynku. Pełny ranking BrandZ Top 100, wraz z danymi przedstawionymi w rozbiciu na regiony i kategorie, można znaleźć na tej stronie.
Dołącz do dyskusji: HSBC najcenniejszym bankiem globalnym, Wells Fargo liderem wśród banków regionalnych