HBO z rekordową oglądalnością seriali, 25 milionów widzów „Gry o tron”
HBO pochwaliło się wynikami oglądalności swoich sztandarowych seriali. Lokomotywą napędzającą wysoką popularność stacji był szósty sezon „Gry o tron”, który przyciągnął ponad 25 milionów widzów, a jego oglądalność na platformach HBO Go i HBO Now wzrosła o 91 procent.
W komunikacie HBO poinformowało, że wynik szóstego sezonu „Gry o tron” na poziomie 25,1 mln widzów oznacza wzrost w porównaniu z poprzednim sezonem, który był oglądany przez 20,2 mln użytkowników.
HBO podkreśla, że „Gra o tron” jest pierwszym serialem tego nadawcy, który wykazuje wzrost oglądalności w szóstym sezonie. Na dobry wynik serii składa się zarówno jej oglądalność w HBO, jak też na platformach streamingowych HBO Go oraz HBO Now. W wypadku tych ostatnich popularność „Gry o tron” wzrosła aż o 91 proc. 40 proc. widzów szóstego sezonu stanowili właśnie użytkownicy HBO Go i HBO Now.
- Ta rekordowa oglądalność potwierdza słuszność modelu biznesowego, który budujemy od kilku lat - podkreślił Richard Plepler, prezes HBO. - Dostarczenie widzom szerokiego wyboru platform i sposobów, w jaki chcą oni oglądać nasze treści owocuje teraz rosnącymi wynikami - dodał.
HBO poinformowało również, że trzeci sezon serialu „Dolina krzemowa” był najpopularniejszy w historii tej serii - przyciągnął przed ekrany 6,7 mln widzów, podczas gdy poprzedni sezon oglądało średnio 6,1 mln. W wypadku tego serialu także 40 proc. odbiorców korzystało z platform HBO Go i HBO Now.
Piąty sezon serialu „Veep” również wykazał tendencję wzrostową - oglądało go 4,7 mln widzów (poprzedni sezon przyciągnął 4,2 mln). W wypadku tego tytułu odsetek widzów korzystających z platform streamingowych HBO wynosił 25 proc.
Dołącz do dyskusji: HBO z rekordową oglądalnością seriali, 25 milionów widzów „Gry o tron”