HBO Max z pierwszą podwyżką ceny
Platforma HBO Max, należąca do koncernu Warner Bros. Discovery, wprowadza podwyżkę opłaty w USA i Kanadzie. To pierwszy wzrost ceny na tym rynku od uruchomienia platformy w maju 2020 roku.
Miesięczna cena za główny pakiet HBO Max rośnie z 14,99 do 15,99 dolarów. Dla nowych użytkowników podwyżka już została wprowadzona, natomiast u obecnych subskrybentów pojawi się z początkiem najbliższego okresu rozliczeniowego.
W komunikacie HBO Max podkreślono, że wyższa cena pozwoli „dalej inwestować w zapewnianie ofert programowej jeszcze bardziej definiującej kulturę oraz ulepszanie doświadczeń konsumenckich dla wszystkich użytkowników”.
Na koniec września ub.r. discovery+ i HBO Max miały łącznie 94,9 mln subskrybentów, o 2,8 mln więcej niż kwartał wcześniej. W USA i Kanadzie nastąpił wzrost z 53 do 53,5 mln, a na pozostałych rynkach - z 39,1 do 41,4 mln.
Średni przychód od abonenta (ARPU) zmalał z 7,66 do 7,52 dolarów, głównie w związku z niekorzystnymi zmianami kursów walut (w USA i Kanadzie ten wskaźnik wzrósł z 10,54 do 10,66 dolarów).
HBO Max w Polsce: promocja z 19,99 zł „na zawsze”
W Polsce HBO Max wystartowało w marcu ub.r., zastępując HBO GO. Do końca marca trwała promocja, w której można było kupić bezterminową subskrypcję za 19,99 zł miesięcznie, w reklamach podkreślano, że to "33% zniżki na zawsze".
Od kwietnia cena wynosi 29,99 zł miesięcznie, a przy zakupie na 12 miesięcy - 234,99 zł. Warner Bros. Discovery nie ujawnia, ilu ma subskrybentów streamingowych w poszczególnych krajach poza USA.
Koncern od połowy ub.r. stara się na części treści dostępnych wcześniej tylko na HBO Max zarabiać w inny sposób. W połowie ub.r. zapowiedziano usunięcie niektórych produkcji oryginalnych i rezygnację dalszych prac nad lokalnymi produkcjami w Skandynawii i Europie Środkowej, w tym Polsce.
Z platformy mają też zniknąć m.in. seriale „Westworld”, „Wychowane przez wilki” oraz „Miłość ponad czasem”. Ponadto sprzedano koncernowi SkyShowtime prawa do 21 lokalnych seriali, m.in. polskiej "Warszawianki" z Borysem Szycem w roli głównej.
W trzecim kwartale ub.r. przychody pionu direct-to-consumer Warner Bros. Discovery zmalały pro forma o 7 proc. do 2,32 mld dolarów, a skorygowana strata EBITDA pogłębiła się z 309 do 634 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: HBO Max z pierwszą podwyżką ceny
Nie wycofają się bo ładnie marketingowo wygląda. Mogą dać cenę 200 zł i 33% zniżki na zawsze, a potem 900 zł i 33% zniżki na zawsze.