'Gwiezdne wojny' w odświeżonym Cartoon Network
Kanał Cartoon Network wprowadzi w tym roku do swojej ramówki kilkanowych seriali m.in. animowane "Gwiezdne wojny", a także wokalnytalent show. Stacja odświeży też swoją oprawę graficzną i logo orazuruchomi nową wersję strony internetowej.
Najważniejszą nowością na antenie Cartoon Network w pierwszejpołowie roku będzie serial animowany "Gwiezdne wojny: Wojny klonów"(premiera 13 lutego br.), którego producentem wykonawczym byłGeorge Lucas, twórca kinowej wersji opowieści. Serial opowiadaćbędzie o trzyletnim konflikcie między Republiką a KonferderacjąNiezależnych Systemów.
"Gwiezdne wojny: Wojny klonów" zostaną wsparte kampanią w kinach(ruszy pod koniec stycznia i potrwa miesiąc), a także akcjaPR-owską. Kreację przygotował nadawca we własnym zakresie, a mediazakupił dom mediowy MediaCom.
Działania promocyjne towarzyszyć będą także dwóm innym nowościomstacji: japońskiemu anime "Bakugan" i serialowi animowanemu "Ben10: Obca potęga", kontynuacji znanej już widzom kanału serii "Ben10". "Bakugan" wspierany będzie poprzez specjalne stworzone stronywww oraz poprzez sprzedaż kart z wizerunkiem bohaterów serialu, a"Ben 10" ma promować kampania, ale jej szczegóły nie są jeszczeznane.
W dalszej części roku Cartoon Network planuje wprowadzić naswoją antenę kolejne animowane produkcje jak np. "Kacper i szkołapostrachu" czy "Tajemniczy sobotowie". Pod koniec roku kanałzamierza wyemitować także wokalny talent show "Staraoke", którybędzie produkowany w Wielkiej Brytanii, ale wezmą w nim udziałm.in. dzieci z Polski. Do poszukiwania uczestników nadawcazatrudnił polską agencję castingową
Turner Broadcasting System, nadawca Cartoon Network,przygotowuje też nową wersję strony internetowej kanału. Ruszyć maona pod koniec marca br. Serwis zyska nowa layout i pojawią się wnim nowe funkcjonalności, m.in. możliwość założenia własnego kontaprzez użytkownika. Strona ma być też częściej aktualizowana,dostępny będzie na niej program telewizyjny, a w przyszłościumożliwi ona również ściąganie różnych materiałów na komputer itelefon komórkowy. Nad przygotowaniem witryny pracuje firma VML zAtlanty.
W kwietniu br. Cartoon Network planuje odświeżenie swojegowizerunku. Kanał zyska nową, dynamiczniejszą oprawę graficzną zelementami animacji dwu- i trzywymiarowych. Stacja odświeży takżelogo, które ma wyglądać podobnie do obecnego, ale będzie bardziejinteraktywne, zmieniać się będzie zależnie od emitowanegoprogramu.
Turner Broadcasting System chce w tym roku zwiększyć takżeświadomość marki swojego drugiego kanału dziecięcego - Boomeranga.W tym celu pod koniec stycznia ruszy kampania reklamowa tej stacji,skierowana dla mam. Będzie ona realizowana w prasie kobiecej("Naj", "Przyjaciółka", "Pani Domu", 'Twój Styl" i "PoradnikDomowy"). Akcja potrwa kilka tygodni, jej kreację przygotowałanadawca, a za zakup mediów odpowiedzialny był MediaCom.
Cartoon Network obecny jest w Polsce od 1998 roku. W ub. r.średni udział stacji w rynku telewizyjnym wyniósł 0,64 proc.Boomerang oglądać można w naszym kraju od 2005 roku, a od lutegoub. r. w całości po polsku. Średni udział tego kanału w okresie odkwietnia do grudnia ub. wyniósł 0,22 proc. (wszystkie dane AGBNielsen Media Research).
Dołącz do dyskusji: 'Gwiezdne wojny' w odświeżonym Cartoon Network