SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gwiazdka przed telewizorem

Statystyczny Polak podczas ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia*oglądał telewizję przez 4 godziny 43 minuty dziennie. W ciągu 10.lat, tj. od momentu powstania pomiaru telemetrycznego TNS OBOP,czas ten spadł o ponad godzinę. W 1997 roku podczas świąt przedtelewizorem spędziliśmy średnio 5 godzin i 45 minut każdegoświątecznego dnia.

Dla porównania, średni dzienny czas oglądania telewizji wubiegłym roku wyniósł 3 godziny i 19 minut. W okresieświątecznym najwięcej czasu na oglądanie telewizji poświęciły osobymiędzy 45. a 54. oraz 55. a 64 rokiem życia - odpowiednio 6 godzini 2 minuty oraz 6 godzin i 14 minut dziennie. Tradycyjnie najkrócejtelewizję oglądały dzieci (3 godziny i 15 minut dziennie) orazmłodzież (2 godziny i 52 minuty).

Wśród najpopularniejszych formatów telewizyjnych co rokuniekwestionowanym liderem są filmy. W 2006 roku ich oglądaniezapełniło ponad połowę (52,3%) całego czasu spędzonego przedtelewizorem przez Kowalskiego**, choć telewizje poświęciły na ichemisję 44,5% swojego czasu. Na drugim miejscu znalazły się programyrozrywkowe (15,5%) oraz programy dla dzieci (7,1%).

Choć okres świąteczny w telewizji oznacza najczęściej wybieraniepropozycji filmowych, to oglądamy je relatywnie mniej chętnie, niż10 lat temu. W 1997 roku najwięksi nadawcy przeznaczyli 35,7%swojego czasu na emisję filmów, podczas gdy Polacy poświęcili naich oglądanie 58,4% całego czasu spędzonego przed szklanymekranem.

"Propozycje filmowe są często powtarzane przez największychnadawców. "Kevin sam w domu" i "Szklana pułapka" należą dożelaznego repertuaru stacji, jednak największą popularnością wśródwidzów cieszyły się następujące filmy: "Tato" w TVP1, który w 1997roku oglądało 8,7 mln osób, "Sami swoi" w TVP2 (6,2 mln w2000 roku), "Sara" w Polsacie (9,4 mln w 1998 roku) i "Wasabi:Hubert zawodowiec" w TVN (4,0 mln w 2004 roku). Jednocześnie "Kevinsam w Nowym Jorku", z widownią 4,1 mln osób, był polsatowskim hitemubiegłorocznych świąt" - zauważa Dariusz Piwowar, specjalista ds.obsługi klienta telemetrycznego z TNS OBOP.


* w okresie 25-26 grudnia
** analiza w czterech stacjach: TVP1, TVP2, TVN, Polsat
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnejprowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3176 osób powyżej4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

Dołącz do dyskusji: Gwiazdka przed telewizorem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl