„GW” i „Rz” mocno w dół z reklam. W górę „Super Express”
W maju br. gazety zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a największy wzrost - „SE”.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 6,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji ten spadek wyniósł 5,1 proc., a same wydatki na autopromocję wzrosły o 23,1 proc.
>>> Duże spadki sprzedaży gazet - „Fakt” w dół o 100 tys. egz.
Największe dzienniki opiniotwórcze - „Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Rzeczpospolita” (Presspublica) - w maju zarobiły z reklam prawie o 18 proc. mniej niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe spadki wpływów reklamowych zanotowały też „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 10,7 proc., i „Express Bydgoski” (Express Media) - 13,7 proc. Nieznacznie zmniejszyły się przychody z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,5 proc., i „Polski” (Polskapresse) - o 1,1 proc., a trochę zwiększyły się w przypadku „Metra” (Agora) - o 5,7 proc.
>>> „Express Ilustrowany” pokonał „Dziennik Łódzki. Ranking dzienników w regionach
Dużo większe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Echo Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio 30,3 i 33,7 proc. Natomiast „Super Express” (Murator) zarobił z reklam o 49,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
V.2011 | V.2010 | |
Gazeta Wyborcza | 59 832 794 zł | 72 666 586 zł |
Polska | 25 847 854 zł | 26 130 830 zł |
Fakt | 19 138 034 zł | 19 631 167 zł |
Rzeczpospolita | 15 748 897 zł | 19 049 416 zł |
Super Express | 9 945 440 zł | 6 648 685 zł |
Metro | 9 425 160 zł | 8 918 727 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 6 903 156 zł | 7 726 690 zł |
Puls Biznesu | 4 203 730 zł | 3 226 855 zł |
Echo Miasta | 3 879 543 zł | 2 900 911 zł |
Express Bydgoski | 3 327 030 zł | 3 856 388 zł |
monitorowane tytuły razem | 193 334 537 zł | 206 992 196 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 206 878 062 zł | 218 081 285 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 13 543 525 zł | 11 089 089 zł |
Dołącz do dyskusji: „GW” i „Rz” mocno w dół z reklam. W górę „Super Express”