SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„GW” i „Rz” mocno w dół z reklam. W górę „Super Express”

W maju br. gazety zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a największy wzrost - „SE”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 6,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji ten spadek wyniósł 5,1 proc., a same wydatki na autopromocję wzrosły o 23,1 proc.

>>> Duże spadki sprzedaży gazet - „Fakt” w dół o 100 tys. egz.

Największe dzienniki opiniotwórcze - „Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Rzeczpospolita” (Presspublica) - w maju zarobiły z reklam prawie o 18 proc. mniej niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe spadki wpływów reklamowych zanotowały też „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 10,7 proc., i „Express Bydgoski” (Express Media) - 13,7 proc. Nieznacznie zmniejszyły się przychody z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,5 proc., i „Polski” (Polskapresse) - o 1,1 proc., a trochę zwiększyły się w przypadku „Metra” (Agora) - o 5,7 proc.

>>> „Express Ilustrowany” pokonał „Dziennik Łódzki. Ranking dzienników w regionach

Dużo większe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Echo Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio 30,3 i 33,7 proc. Natomiast „Super Express” (Murator) zarobił z reklam o 49,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  V.2011 V.2010
Gazeta Wyborcza 59 832 794 zł 72 666 586 zł
Polska 25 847 854 zł 26 130 830 zł
Fakt 19 138 034 zł 19 631 167 zł
Rzeczpospolita 15 748 897 zł 19 049 416 zł
Super Express 9 945 440 zł 6 648 685 zł
Metro 9 425 160 zł 8 918 727 zł
Dziennik Gazeta Prawna 6 903 156 zł 7 726 690 zł
Puls Biznesu 4 203 730 zł 3 226 855 zł
Echo Miasta 3 879 543 zł 2 900 911 zł
Express Bydgoski 3 327 030 zł 3 856 388 zł
monitorowane tytuły razem 193 334 537 zł 206 992 196 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 206 878 062 zł 218 081 285 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 13 543 525 zł 11 089 089 zł


 

Dołącz do dyskusji: „GW” i „Rz” mocno w dół z reklam. W górę „Super Express”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
japytam
Ciekawe skad Rzepa ma (jeszcze) kase na dokladanie do ceny Uważam Rze ,utrzymywac cene 2,90 ?G.Wyborcza juz zapowiedziała zmiany -oszczednosci od jesieni!
0 0
odpowiedź
User
olaf
GW zapowiedziała zmiany - oszczędności od jesieni - taki tekst w przypadku Agory można wpisywać co kwartał o paru lat. Oni nic nie robią tylko oszczędzają. Ciekawe na czym tym razem, zwolnią zatrudnionych na umowach o dzieło? Bo przecież nie mistrzów piszących za grube pieniądze jeden tekst na miesiąc lub dwa.
0 0
odpowiedź
User
lolek
agora przecież ma się bardzo dobrze. Teraz podbiła w zasadzie internet nawet. Więc na pewno z biedy nie narzekają;].
0 0
odpowiedź