SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Guinness triumfuje w Cannes

W sobotę zakończył 53. międzynarodowy festiwal reklamy Cannes Lions. Grand Prix w najbardziej prestiżowej kategorii - film reklamowy - otrzymała londyńska agencja Abbott Mead Vickers BBDO za reklamówkę piwa Guinness.

W najbardziej prestiżowej z canneńskich nagród - film reklamowy – zwyciężył spot piwa Guinness, przygotowany przez agencję Abbott Mead Vickers BBDO z Londynu.

Trzech młodych mężczyzn pije w barze Guinnessa. Nagle akcja się zatrzymuje, a film zaczyna lecieć od końca. Mężczyźni obróceni tyłem wychodzą z baru. Cofając się, przemierzają kolejne stadia ewolucji, od postaci humanoidalnej, do pierwotnych organizmów, żyjących na ziemi. Spot kończy się hasłem „Dobre rzeczy przychodzą tym, którzy potrafią na nie czekać” ("Good things come to those who wait").

„To reklama, która chwali prawdę o piwie i robi to w sposób zaskakujący. Jest zabawna, wybitna wizualnie i ma tupet - powiedział agencji Reuters przewodniczący jury David Droga, który sam niejednokrotnie zdobywał Lwy na Lazurowym Wybrzeżu.

Reklamę można zobaczyć, klikając na poniższy link:
http://www.canneslions.com/winners_site/film/

Przyznano jednego Tytanowego Lwa. Przypadł on młodej agencji Design Barcode z Tokio, za serię nowatorskich kodów kreskowych. W czteroletniej historii tej nagrody, to drugi raz, kiedy jury zdecydowało się sięgnąć po Tytana. Do tej pory zdobyła go jedynie kampania BMW.

Tytanowym Lwem nagradza się pomysły nieprzeciętne. Tak też było tym razem.

 

„Kod kreskowy, postrzegany do tej pory jako element szpecący opakowanie, zyskał nowe przeznaczenie i formę, stając się narzędziem komunikacji, jakie ma w swoich rękach producent” – padło w uzasadnieniu.

„Na dzień dzisiejszy około 15 kompanii zaadoptowało nowe kody kreskowe. Do tej pory nie zanotowano ani jednej pomyłki w odczytaniu kodu. Swoim pomysłem agencja Design Barcode wygenerowała wartą milion dolarów bezpłatną reklamę własnej marki oraz uśmiech wielu Japończyków, którzy zetknęli się z nietypowym kodem” – pisano dalej.

Spośród 203 zgłoszonych w tym roku prac, zaledwie trzy przeszły do ścisłego finału.

W tej kategorii mieliśmy w tym roku dwóch polskich reprezentantów. Były nimi kampanie Johnny 11 palców przygotowana przez agencję G7 dla marki Heyah oraz Wolność słowa – kampania Saatchi & Saatchi dla Amnesty International.


Advertising Agency of the Year, czyli agencja reklamowa roku to ponownie agencja TBWA z Paryża. Tytuł ten przyznawany jest agencji, której prace zostaną najlepiej ocenione w czterech kategoriach: reklamy prasowej, zewnętrznej, filmowej i radiowej.

Palme D'or dla 1 MJZ z USA.

Dołącz do dyskusji: Guinness triumfuje w Cannes

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl