Grzegorz Piechota szefem europejskiego oddziału INMA
Grzegorz Piechota, szef akcji społecznych "Gazety Wyborczej" (Agora SA), został nowym przewodniczącym europejskiego oddziału międzynarodowego stowarzyszenia mediów informacyjnych INMA.
W piątek 1 października br. w Krakowie przejął obowiązki przewodniczącego od Wolfganga Bretschko, członka zarządu austriackiego wydawnictwa Styria Medien. Piechota pełnił funkcję wiceprzewodniczącego organizacji od 2008 roku, a jej członkiem jest od 2000 roku.
Kadencja przewodniczącego trwa dwa lata. Piechota pokieruje pracami 21-osobowej Rady Dyrektorów INMA, składającej się z wolontariuszy - przedstawicieli europejskich mediów, m.in. ”Daily Telegraph” (Wielka Brytania), ”Irish Times” (Irlandia), ”Helsingin Sanomat” (Finlandia) i ”Ouest-France” (Francja).
Będzie planował i nadzorował działalność stowarzyszenia w Europie, w tym prace nad międzynarodowymi raportami i konferencjami - takimi, jak ostatnia w Krakowie, gdzie od 29 września do 1 października br. ponad 300 redaktorów naczelnych oraz menedżerów czołowych mediów informacyjnych dyskutowało o przyszłości mediów drukowanych, internetowych i mobilnych.
Grzegorz Piechota pracuje w ”Gazecie Wyborczej” od 1996 r. Najpierw jako reporter, później redaktor, współtworzył wiele przedsięwzięć „Gazety”: akcji, cykli, dodatków, książek, nowych tytułów. Obecnie odpowiada za akcje społeczne „Gazety Wyborczej” (np. „Szkoła z klasą 2.0”, „Leczyć po ludzku”, „Polska biega”), cykle redakcyjne (np. „Brat Karol, siostra Wanda”, ”Polska to nie jest kraj dla starych ludzi”), reportaże z cyklu „Witamy w Polsce” oraz interakcje z czytelnikami.
Piechota jest aktywny na forum międzynarodowy. Poza pracą w INMA od 2005 r. działa w World Editors Forum, stowarzyszeniu zrzeszającym 350 redaktorów dzienników, działającym przy światowym związku prasy WAN-IFRA. Jest jurorem międzynarodowych konkursów: World Young Reader Prize i XMA Cross Media. Doradza Komisji Europejskiej ws. programów wspierających pluralizm mediów. W lipcu 2010 r. branżowy serwis Journalism.co.uk umieścił go na liście 50 największych innowatorów w mediach.
INMA (International Newsmedia Marketing Association) to założone w 1930 roku stowarzyszenie non-profit promujące dobre praktyki i pomysły wśród wydawców mediów informacyjnych. Światowa organizacja zrzesza ponad 5000 członków z przeszło 80 krajów. Główna siedziba INMA mieści się w Dallas (USA).
Dołącz do dyskusji: Grzegorz Piechota szefem europejskiego oddziału INMA