SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gry, radio, informacje, wideo i humor - TOP 36 serwisów najbardziej przyciągających internautów

W maju br. na 36 polskich stronach internetowych przeciętny użytkownik spędził minimum godzinę. Zdecydowanym liderem jest RMFon.pl, a w czołówce są witryny innych nadawców radiowych, a także strony z grami, treściami wideo i portale informacyjne. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że z serwisu RMFon.pl - w którym oprócz słuchania rozgłośni z Grupy RMF i tematycznych stacji internetowych można przeglądać informacje i materiały o muzyce - przeciętny użytkownik korzystał w maju przez prawie 23 godziny. Witryna wyprzedziła pod tym względem następny w rankingu Kurnik.pl (udostępniający gry online) aż o 10,5 godziny. Kolejne miejsca zajęły inne serwisy radiowe: Open.fm (należący do GG Network) oraz eskaGO.pl (należąca do Muratora), w których użytkownicy spędzili średnio po ponad 11 godzin. Na 6. miejscu znalazła się Tuba.pl (udostępniająca rozgłośnie radiowe Agory i wiele internetowych stacji tematycznych), na 8. pozycji - serwis Radia ZET, a na 15. miejscu - witryna Polskiego Radia.

Wśród serwisów z materiałami wideo zdecydowanie najlepiej wypadał TVNplayer.pl, który z ok. 9,5 godziny na użytkownika zajął 5. miejsce. Na 12.pozycji znalazła się Ipla.tv, na 17. - Kreskoweczki.pl, a na 27. - VoD.pl

W pierwszej dziesiątce jako jedyny z portali horyzontalnych znalazła się WP.pl - na 10. miejscu, z niecałą 5 godzinami i 26 minutami na użytkownika. Onet.pl zanotował wynik o 43 minuty gorszy, co dało mu 11. pozycję, a Interia.pl - o prawie 2 godziny gorszy (13. pozycja). Na TVN24.pl (16. miejsce) przeciętny użytkownik spędził 2 godziny i 38 minut, na o2.pl (21. pozycja) - godzinę i 53 minuty, a na Gazeta.pl (36. miejsce) - godzinę i niecałą minutę.

W rankingu znalazły się też tematyczne serwisy informacyjne: poświęcone sportowi Sportowefakty.pl (22. miejsce) i Weszlo.com (31.), biznesowy PB.pl (25.) oraz plotkarski Pudelek.pl (26.).

>>> Top 500 serwisów internetowych w Polsce (maj 2013)

Z serwisów społecznościowych najlepiej wypadła Fotka.pl (5 godzin i 36 minut na użytkownika, 6. miejsce), a na 19. pozycji znalazł się Photoblog.pl.

W zestawieniu są dwie strony ze śmiesznymi multimediami wchodzące w skład Monster Media Group (należącej do Mariusza Składanowskiego): Demotywatory.pl (30. miejsce) i Komixxy.pl (32.). Na 28. pozycji znalazł się inny serwis o takim profilu - Wiocha.pl.

Segment e-commerce reprezentują trzy witryny z Grupy Allegro: Allegro.pl (14. miejsce), Tablica.pl (23.) i Otomoto.pl (34.). W rankingu znalazły się też trzy strony dla dzieci - oprócz Kreskoweczki.pl są to Cartoonnetwork.pl (33.miejsce) i należącea do Wirtualnej Polski DlaDzieci.pl (35.).

Czas na przeciętnego użytkownika jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem-site centric. Nie jest nim jednak objęta zdecydowana większość zagranicznych serwisów (na czele z Google, Facebookiem, YouTube’em i Wikipedią), a także sporo polskich stron (np. NK.pl, Gry.pl, Kwejk.pl, Groupon.pl). W serwisie Plemiona.pl jeszcze w styczniu br. przeciętny użytkownik spędził 19 godzin i 16 minut, ale od lutego strona nie jest już objęta audytem site-centric.

>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)

Serwisy najdłużej przycjągające użytkowników w maju 2013

(Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL

lp

serwis

real users

odsłony ogółem

odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

1

rmfon.pl

689 417

11 705 049

116 705

22:58:11

3,37%

2

kurnik.pl

570 588

75 369 595

1 141 166

12:27:27

2,79%

3

open.fm

302 132

5 384 164

63 302

11:49:15

1,48%

4

eskago.pl

622 237

6 773 762

106 048

11:19:17

3,04%

5

tvnplayer.pl

1 493 882

60 642 574

582 118

09:35:43

7,30%

6

tuba.pl

289 941

4 181 644

76 323

07:53:08

1,42%

7

ling.pl

267 125

9 679 367

26 500

07:49:59

1,30%

8

radiozet.pl

389 907

4 075 445

217 101

07:28:23

1,90%

9

fotka.pl

920 101

498 839 322

51 976 809

05:36:13

4,49%

10

wp.pl

11 566 099

1 834 488 037

156 223 194

05:26:19

56,49%

11

onet.pl

13 225 730

2 444 521 079

153 417 892

04:43:12

64,60%

12

ipla.tv

1 140 841

29 256 941

520 602

03:35:35

5,57%

13

interia.pl

7 635 994

748 388 772

54 572 262

03:33:00

37,30%

14

allegro.pl

12 194 700

2 831 385 544

54 123 032

03:23:41

59,56%

15

polskieradio.pl

1 305 801

13 605 266

1 001 606

03:22:42

6,38%

16

tvn24.pl

3 063 153

95 297 648

9 241 856

02:38:16

14,96%

17

kreskoweczki.pl

296 229

16 469 515

297 425

02:23:46

1,45%

18

tlen.pl

708 304

74 626 748

1 305 150

02:13:57

3,46%

19

photoblog.pl

1 415 842

199 842 967

23 392 152

02:04:12

6,92%

20

tvn.pl

2 550 574

51 953 584

2 268 502

01:58:32

12,46%

21

o2.pl

3 393 458

266 803 880

20 677 194

01:53:30

16,58%

22

sportowefakty.pl

508 365

48 037 208

6 339 110

01:38:23

2,48%

23

tablica.pl

5 014 361

709 369 635

5 246 168

01:32:01

24,49%

24

joemonster.org

1 090 355

105 435 422

2 781 529

01:31:57

5,33%

25

pb.pl

379 176

8 136 452

486 925

01:27:56

1,85%

26

pudelek.pl

2 555 982

187 771 401

20 632 561

01:23:45

12,48%

27

vod.pl

3 318 842

30 337 108

545 895

01:21:00

16,21%

28

wiocha.pl

1 428 199

104 912 560

4 487 650

01:19:25

6,98%

29

exsite.pl

266 669

19 465 247

92 775

01:15:45

1,30%

30

demotywatory.pl

3 102 890

128 200 977

4 321 674

01:14:29

15,16%

31

weszlo.com

199 503

9 435 411

1 224 952

01:13:31

0,97%

32

komixxy.pl

569 848

26 096 160

1 706 282

01:09:33

2,78%

33

cartoonnetwork.pl

178 506

6 690 154

55 327

01:05:45

0,87%

34

otomoto.pl

4 361 976

288 272 399

5 483 252

01:03:56

21,31%

35

dladzieci.pl

245 888

16 000 474

198 170

01:03:50

1,20%

36

gazeta.pl

9 427 759

439 735 696

40 387 834

01:00:53

46,05%


W skali roku zdecydowanie najbardziej zwiększył się czas, który internauci spędzają na Ipla.tv - w maju br. przeciętny użytkownik korzystał ze strony aż 17 razy dłużej niż rok wcześniej. To efekt rozszerzenia oferty serwisu - obecnie można w nim bez pobierania aplikacji Ipla przeglądać dostępne w niej materiały wideo.

O 66 proc. wydłużył się średni czas korzystania z DlaDzieci.pl, o 52 proc. - z Kreskoweczki.pl, o 47 proc. - z Exsite.pl, o 46 proc. - z Open.fm, a o 44 proc. - z Tablica.pl.

Za to TVN24.pl - mimo rekordowo dużej liczby użytkowników i odsłon (zobacz szczegóły) - pod względem czasu na użytkownika stracił w skali roku 41 proc., TVN.pl - 34 proc., a Photoblog.pl - 31 proc. Nieco mniejsze spadki zanotowały TVNplayer.pl (26 proc. w dół) oraz Allegro.pl i Pudelek.pl (po 22 proc.).

eskaGO.pl przed rokiem funkcjonowała jako FabrykaMuzy.pl. Natomiast Fotka.pl, Demotywatory.pl, Komixxy.pl, Cartonnetwork.pl w maju ub.r. nie były objęte audytem site-centric.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku

(Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

czas na RU [godz:min:s]

maj 2013

maj 2012

zmiana (proc.)

rmfon.pl

22:58:11

20:36:08

11,49%

kurnik.pl

12:27:27

12:38:44

-1,49%

open.fm

11:49:15

08:05:29

46,09%

eskago.pl

11:19:17

13:18:10

-14,89%

tvnplayer.pl

09:35:43

13:00:10

-26,21%

tuba.pl

07:53:08

09:41:26

-18,63%

ling.pl

07:49:59

05:35:33

40,06%

radiozet.pl

07:28:23

05:34:36

34,01%

wp.pl

05:26:19

06:02:10

-9,90%

onet.pl

04:43:12

05:41:35

-17,09%

ipla.tv

03:35:35

00:11:32

1769,22%

interia.pl

03:33:00

03:33:53

-0,41%

allegro.pl

03:23:41

04:23:37

-22,74%

polskieradio.pl

03:22:42

03:35:10

-5,79%

tvn24.pl

02:38:16

04:27:10

-40,76%

kreskoweczki.pl

02:23:46

01:34:38

51,92%

tlen.pl

02:13:57

02:45:48

-19,21%

photoblog.pl

02:04:12

03:00:33

-31,21%

tvn.pl

01:58:32

02:58:47

-33,70%

o2.pl

01:53:30

01:47:59

5,11%

sportowefakty.pl

01:38:23

01:45:54

-7,10%

tablica.pl

01:32:01

01:04:04

43,63%

joemonster.org

01:31:57

01:27:03

5,63%

pb.pl

01:27:56

01:28:21

-0,47%

pudelek.pl

01:23:45

01:48:08

-22,55%

vod.pl

01:21:00

01:11:33

13,21%

wiocha.pl

01:19:25

01:28:37

-10,38%

exsite.pl

01:15:45

00:51:20

47,56%

weszlo.com

01:13:31

01:24:42

-13,20%

otomoto.pl

01:03:56

01:10:43

-9,59%

dladzieci.pl

01:03:50

00:38:31

65,73%

gazeta.pl

01:00:53

01:14:38

-18,42%

 

Dołącz do dyskusji: Gry, radio, informacje, wideo i humor - TOP 36 serwisów najbardziej przyciągających internautów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl