Grupy TVP na czele oglądalności w I półroczu. Grupy 16-49 i 16-59 należały do TVN
W pierwszym półroczu 2023 roku najwyższy łączny udział w rynku telewizyjnym wśród grup głównych nadawców miała Telewizja Polska. Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 na czele znalazło się TVN Warner Bros. Discovery.
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w pierwszym półroczu 2023 roku wyniósł 26,94 proc. To o 0,55 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2022 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Udział wszystkich stacji TVN Warner Bros. Discovery w zeszłym półroczu wyniósł 21,60 proc., czyli o 7,34 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dało to grupie drugą lokatę w zestawieniu.
Podium uzupełnia Grupa Polsat, której łączny udział uplasował się na poziomie 21,15 proc., o 2,17 proc. mniejszym niż w pierwszym półroczu 2022 roku.
Tuż za podium uplasowały się dwie stacje, należące do Telewizji Puls. Ich średni półroczny udział wyniósł 4,63 proc, po wzroście o 2,89 proc. Czołową piątkę uzupełnia Grupa Kino Polska (2,39 proc.; do góry o 1,70 proc.).
W top 10 uplasowały się jeszcze tacy nadawcy, jak: Disney (1,75 proc.; + 2,94 proc.), Paramount Global (1,67 proc.; - 10,70 proc.), Canal+ Polska (1,66 proc.; + 16,90 proc.), Modern Times Group (0,77 proc.; + 2,67 proc.) i MWE Networks (0,63 proc.; + 40 proc.).
TVN Warner Bros. Discovery na czele w 16-49
W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała Grupa TVN Warner Bros. Discovery. Jej średni wynik w pierwszym półroczu 2023 roku to 23,31 proc., o 7,21 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r.
Druga była Grupa Polsat. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym półroczu miały łącznie 20,66 proc. udziału, po spadku o 6,89 proc.
Podium uzupełnia Telewizja Polska, której wynik w pierwszym półroczu br. zmalał o 3,37 proc. do 17,80 proc.
Wynik czwartej Grupy TV Puls to 5,59 proc., po wzroście o 1,82 proc., a piątej Grupy Kino Polska - 2,14 proc. (w dół o 9,32 proc.).
TVN Warner Bros. Discovery liderem także w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 pierwsze miejsce zajęła grupa kanałów należąca do TVN Warner Bros. Discovery (22,78 proc.; - 5,91 proc.).
Dołącz do dyskusji: Grupy TVP na czele oglądalności w I półroczu. Grupy 16-49 i 16-59 należały do TVN