Żywiec zainteresowany ofertą Palikota. Legendarny Browar w Leżajsku może zmienić właściciela
Manufaktura Piwa Wódki i Wina („MPWiW”) otrzymała oficjalne potwierdzenie przyjęcia oferty wstępnej przez Grupę Żywiec na zakup browaru Leżajsk wraz z marką piwa Leżajsk. Propozycja MPWiW została złożona w związku z publicznymi zapowiedziami likwidacji browaru w Leżajsku w jego obecnym kształcie.
Manufaktura Piwa Wódki i Wina otrzymała mailowe potwierdzenie od Grupy Żywiec przyjęcia do wiadomości zainteresowania MPWiW zakupem likwidowanego browaru w Leżajsku - podano w komunikacie. Oferta została złożona w pierwszej połowie marca.
– Jesteśmy poważnie zainteresowani zakupem browaru w Leżajsku. Chcemy kupić browar wraz z pełną infrastrukturą oraz prawem do znaku towarowego Leżajsk, w którym widzimy olbrzymi potencjał - deklaruje Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina.
- Cieszę się, że po okresie jakichś zakłóceń w komunikacji otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie od Grupy Żywiec, że nasza propozycja została przyjęta do wiadomości. Z informacji od Żywca wynika, że trwa proces formalnego przygotowania do negocjacji. Zapewne zostanie to zlecone jakiejś kancelarii lub firmie doradczej. My jesteśmy przygotowani do rozmów, choćby jutro - dodaje biznesmen.
Grupa Żywiec poinformowała o zamiarze likwidacji browaru w podkarpackim Leżajsku w lutym br.
Palikot nowym właścicielem browaru w Leżajsku?
Jak przekazano w komunikacie, szczegółowa oferta Manufaktury Piwa Wódki i Wina zostanie podana po ustaleniu, co będzie przedmiotem transakcji: browar z całą infrastrukturą, czy tylko jej część, prawa do znaku, czy bez tych praw. - Każda z tych kwestii wpływa na cenę i wymaga due dilligance. Zapewne, jeśli dojdzie do transakcji, to trzeba się liczyć z końcem II lub początkiem III kwartału, bo takie rzeczy nigdy nie dzieją się szybko. Kluczową jest data zapowiedzianej likwidacji browaru, ustalona na 30 czerwca – powiedział Janusz Palikot.
Oferta produktowa MPWiW obejmuje m.in. sprzedaż piw regionalnych i rzemieślniczych (Tenczynek, Doktor Brew, Piwo Świeże, Piwo Marakuja), kraftowych alkoholi wysokoprocentowych (Okowity, Whisky oraz destylaty), a także piwa i innych trunków produkowanych na bazie konopi (Piwo BUH, Okovita BUH, Wódka BUH).
Browar Leżajsk w obecnym kształcie działa od 1978 roku. Pierwsze wzmianki o warzeniu piwa w mieście sięgają 1525 roku. Od 2004 r. Leżajsk należy do Grupy Żywiec. 7 lutego br. należący do Heinekena koncern poinformował o „reorganizacji swojej produkcji w Polsce”, co oznacza likwidację browaru w Leżajsku do 30 czerwca br. Grupa Żywiec zamierza rozwijać cztery inne swoje browary - w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie. „Marka Leżajsk pozostanie w portfolio firmy, a jej produkcja będzie kontynuowana w innych browarach” – podała Grupa Żywiec.
W kwietniu ub.r. Manufaktura Piwa Wódki i Wina chciała pozyskać prawie 11 mln zł z emisji nowych akcji, wyceniając się na 304 mln zł. Ostatecznie sprzedała 68 proc. oferowanych walorów za 75,2 mln zł, akcje trafiły wyłącznie do drobnych inwestorów.
Dołącz do dyskusji: Żywiec zainteresowany ofertą Palikota. Legendarny Browar w Leżajsku może zmienić właściciela
Nie te lata, to co cenne już zostało sprzedane, a kupowanie dziś starej fabryki piwa, w czasach spadku spożycia piwa i ciągłego wzrostu akcyz i innych podatków - czasami lepiej sprzedać i iść na ciekawsze rynki.