Grupa PSB buduje markę w Internecie
PSB i Artegence uczą budować poprzez sieć
Nowym celem strategicznym Grupy Polskie Składy Budowlane (PSB) jest rozwój obecności marki także w Internecie. Zadanie to PSB powierzyło agencji interaktywnej Artegence. W ciągu kilku tygodni powstał nowy portal, opowiadający o budowaniu i sukcesie PSB.
Nowy portal budowlany poświęcony jest kompleksowej prezentacji zarówno Grupy PSB, jak i katalogu jej produktów, sieci sprzedaży i partnerów. Został zaprojektowany tak, aby efektywnie zarządzać relacjami z szerokim gronem różnych typów odbiorców. Skierowany jest zarówno do przedsiębiorców budowlanych, odbiorców indywidualnych, jak i pośredników działających na ogólnopolskim rynku budownictwa. Celem Artegence przy tworzeniu części korporacyjnej portalu było to, aby stanowiła ona coś więcej, niż jedynie informacje dotyczących nazwy, obrotów czy listy produktów Grupy PSB. Dlatego portal, poza informacjami dotyczącymi firmy, wiele miejsca poświęca studium sukcesu grupy na polskim rynku.
- "Poza rozbudowaniem części korporacyjnej, w naszym serwisie postawiliśmy na edukację" - mówi wicedyrektor zarządu PSB, Mirosław Lubarski. - "Blisko połowę zawartości portalu stanowi treść poszerzająca wiedzę potencjalnych odbiorców oferty PSB. Dział "Porady budowlane", bo o nim właśnie mowa, jest obszerną bazą informacji, z której czerpać mogą wszyscy, mający okazjonalnie, albo i na co dzień, kontakt z budownictwem. Zadbaliśmy o to, by treść działu poszerzona była o obszerny rozdział porad specjalistów. Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów z kilkuset największych przedsiębiorstw działających w polskiej branży budowlanej. Owocem tej współpracy jest umożliwienie przeciętnemu użytkownikowi korzystania z kompleksowej bazy doświadczeń dotyczących wszystkich aspektów rynku budowlanego. Wiedza ta gromadziła się przez lata działalności współpracowników i samej Grupy PSB" - dodaje na koniec.
Podział informacji zawartych w dziale posiada architekturę odpowiadającą procesowi powstawania domu. Przykładowo: dom w stanie surowym potrzebuje innej grupy produktów niż dom w fazie wykańczania. Na każdym z etapów wykonawca potrzebuje porad z innego zakresu. Kiedy już określimy czy interesuje nas wykończenie, czy wstępny etap budowy, możemy czerpać wiedzę dotyczącą np. zasad instalacji cegieł i bruków klinkierowych, czy podstawowej charakterystyki towarów z grupy ceramika sanitarna. W ten sposób, etap po etapie, instalujemy kolejne elementy, aż do szczęśliwego zakończenia.
"Podczas tworzenia portalu zespół Artegence stanął przed wyzwaniem zapewnienia użytkownikom przejrzystego dostępu do dużej ilości danych. Dzięki współpracy i obustronnemu zaangażowaniu w projekt udało się nam ten cel osiągnąć." - mówi Anna Kryla z Artegence, Project Manager projektu. - "Użytkownik ma do dyspozycji szereg narzędzi ułatwiających nawigację po morzu danych. Siłą rzeczy przy tak dużych rozmiarach sieci handlowej, znalezienie odpowiadającego potrzebom punktu sprzedaży, produktu lub porady, jest zadaniem złożonym. Firm partnerskich jest 405, produktów tysiące, samych punktów - 350."
Kompleksowość bazy wiedzy zrodziła potrzebę stworzenia takiej architektury informacyjnej portalu, która efektywnie łączyłaby różne treści i w zależności od potrzeb użytkownika podawała mu je w odpowiedni sposób. Wszystkie te wymogi spełnia lokalizator punktów sprzedaży, widoczny w dziale "Sieć sprzedaży". Pozwala on użytkownikowi wyszukiwać punkty według różnych kryteriów - regionalnych, w zależności od sprzedawanych produktów oraz według producentów. Wyniki wyszukiwań wyróżniają składy oraz sklepy należące do sieci "Mrówka".
PSB podczas swojej działalności nawiązała współpracę z największymi i najbardziej liczącymi się na rynku. Portal Grupy to także katalog tych firm, swego rodzaju przewodnik po polskiej branży budowlanej. Każdy z kilkuset najbardziej liczących się w branży partnerów ma swoją stronę z krótką charakterystyką firmy oraz odsyłacz do własnego serwisu internetowego.
Działalność tak dużego przedsiębiorstwa wymaga także ciągłej komunikacji z rynkiem. Dlatego ważnym działem nowego portalu jest Centrum Informacyjne. Zawiera ono obszerne kompendium aktualności dotyczących bieżących działań Grupy PSB. W najbliższych tygodniach uruchomione zostanie jeszcze jedno narzędzie zarządzania relacjami z użytkownikiem, newsletter, umożliwiający utrzymanie bliskich relacji z otoczeniem przedsiębiorstwa.
- "To duża satysfakcja pomagać firmom, dla których rozwój komunikacji marki w Internecie staje się kluczowym elementem strategii rozwojowej" - uważa Artur Gortych, prezes zarządu Artegence. "Dostarczamy dużym polskim przedsiębiorcom narzędzi w standardach zachodnich. Umożliwiamy im łatwe i szybkie skorzystanie z możliwości marketingowych, jakie daje sieć. Efekt mieli okazję poznać tacy potentaci jak Herbapol, Blikle, Kompania Piwowarska i wielu, wielu innych."
Zarządzanie treścią nowego portalu odbywa się za pośrednictwem mechanizmu CMS Efinity XML wersja 2.5, dzięki czemu praktycznie całą zawartością bezpośrednio zarządzają wybrani specjaliści Grupy PSB.
Dołącz do dyskusji: Grupa PSB buduje markę w Internecie