Grupa Havas i Universal Music tworzą Global Music Data Alliance
Zarządy Grupy Havas i firmy fonograficznej Universal Music Group ogłosiły utworzenie Global Music Data Alliance (GMDA).
Ten projekt partnerski ma umożliwić analitykom danych z Grupy Havas kontekstową analizę danych wygenerowanych przez Universal Music Group i grono jej artystów w trakcie sprzedaży utworów muzycznych, biletów i artykułów promocyjnych, streamingu, a także w mediach społecznościowych i w eterze. Współpraca ta ma stworzyć nowe możliwości marketingowe i promocyjne dla marek oraz przyczynić się do zwiększenia dochodów artystów UMG.
Decyzja o współpracy została podana do wiadomości na targach CES 2015 (Consumer Electronics Show) przez przedstawicieli obu firm - Luciana Grainge’a, prezesa i dyrektora generalnego Universal Music Group, i Yannicka Bolloré, prezesa i CEO Grupy Havas.
W ramach tej inicjatywy, dane będące w zasobach Universal Music Group, które uwzględniają szerokie spektrum artystów i różnych gatunków muzycznych, będą konfrontowane z danymi behawioralnymi Havas. Umożliwi to lepsze zrozumienie zależności między twórcami i fanami muzyki a markami. Analizowane dane uwzględniają nie tylko sprzedaż muzyki i wideo czy streaming, ale dotyczą także mediów społecznościowych i emisji antenowych.
Dzięki zdefiniowaniu nowych wzorców grup odbiorców i segmentów możliwych do wykorzystania w tysiącach aplikacji on line i mobile stosowanych przez artystów, wytwórnia Universal Music Group, wykonawcy i reklamodawcy zyskają dostęp do informacji konsumenckich. Zidentyfikowane w ten sposób trendy mogą być wykorzystywane do targetowania działań marketingowych i reklamowych zarówno przez marki, jak i samych twórców. Dzięki GMDA, wykonawcy mogą lepiej zarabiać wykorzystując własne bazy danych swoich fanów.
Wykorzystując GMDA, reklamodawcy będą mogli lepiej określić, które gatunki muzyczne i którzy wykonawcy mogą trafiać w gust ich konsumentów, a przez to zwiększyć szanse na przyciągnięcie ich uwagi proponowaną ofertą muzyczną.
Wdrożenie GMDA poprzedził 14-miesięczny program badawczy realizowany pod okiem specjalistów Havas Sports & Entertainment we współpracy z University of Innovation Lab Annenberg z południowej Kalifornii (USC).
Pierwszy etap globalnego projektu badawczego pod hasłem „Fans.Passions.Brands”, pozwolił określić osiem zasad logiki zaangażowania, co zaowocowało stworzeniem dynamicznych profili fanów na podstawie osobistego poziomu zaangażowania w różne pasje i stopnia interakcji z tematem piłki nożnej. W kolejnym etapie badania określone zostaną obszary pasji muzycznej.
Dołącz do dyskusji: Grupa Havas i Universal Music tworzą Global Music Data Alliance