Canal+ z większościowym pakietem udziałów w SPI International
Canal+ przejmuje 70 proc. udziałów w SPI International, do którego należą m.in. płatne kanały Kino Polska, Dizi oraz naziemne Stopklatka czy Zoom TV. Obecny zespół zarządzający i struktura operacyjna zostaną zachowane.
SPI International, działająca na sześciu kontynentach firma medialna, posiadająca w swoim portfolio 42 kanały telewizyjne i liczne usługi cyfrowe, dystrybutor treści i nadawca, łączy siły z Grupą Canal+, operatorem płatnej telewizji w 40 krajach Europy, Afryki i Azji, który posiada 22 mln abonentów.
Bez zmian w zarządzie SPI
Zgodnie z umową, która pozwoli na połączenie know-how obu podmiotów, założyciel i prezes zarządu SPI - Loni Farhi oraz Berk Uziyel - będą nadal zarządzać SPI i rozwijać jej działalność przy wsparciu komitetu wykonawczego. Obie grupy będą mogły zaś stworzyć wzajemne synergie, pozwalające na dalsze wzmocnienie ich obecności na rynkach międzynarodowych.
Zobacz także: Platforma streamingowa z tureckimi serialami już dostępna w Polsce
We wspólnym oświadczeniu Loni Farhi i Berk Uziyel podkreślili: „To bardzo ekscytująca wiadomość i początek nowej ery dla SPI International. Canal+ i SPI mają wspólną wizję ciągłego wzrostu i silnej obecności na rynkach międzynarodowych. Od lat jesteśmy strategicznymi partnerami i zbudowaliśmy w tym czasie świetną relację biznesową, opierającą się na współpracy oraz wspólnym osiąganiu celów. Teraz łączymy siły pod jednym dachem. Dzięki Canal+ wzrost SPI jeszcze bardziej przyśpieszy, a obie firmy wykorzystają naturalne synergie. SPI International dysponuje niebywale utalentowanym zespołem, który w ostatnim dziesięcioleciu pozwolił firmie osiągnąć niezwykły wzrost. Teraz, wraz z tym zespołem, z wielką radością staniemy się częścią rodziny Canal+. Nasze połączone siły z pewnością przyczynią się do wzmocnienia naszego portfolio produktów rozrywkowych i pozwolą poszerzyć dystrybucję naszych fascynujących treści do znacznie większej liczby odbiorców.”
Canal+ liczy na wzrost liczby abonentów
Głos na temat przyszłej transakcji zabrali też przedstawiciele Canal+. – Przejęcie SPI International jest częścią strategii, którą realizujemy od kilku lat. Canal+ posiada obecnie 22 miliony abonentów w ponad 40 krajach, w tym 15 w Europie. Postawiliśmy sobie za cel osiągnięcie minimum 30 milionów abonentów do 2025 roku, a SPI International będzie z pewnością kluczowym atutem w realizacji tych ambicji - stwierdził Maxime Saada, prezes Grupy Canal+.
- Z wielką przyjemnością witamy SPI w naszej grupie. Ta transakcja jest krokiem strategicznym dla rozwoju naszego europejskiego contentu. Pozwoli nam ona na wypracowanie nowych synergii i działań, szczególnie na rynku polskim oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie CANAL+ prowadzi działalność za pośrednictwem marek M7 - dodał Jacques du Puy, prezes CANAL+ International.
Realizacja transakcji podlega zatwierdzeniu przez właściwe organy regulacyjne w poszczególnych krajach (w tym w szczególności organy odpowiedzialne za kontrolę antymonopolową i kontrolę połączeń jednostek gospodarczych).
Canal+ z kanałami naziemnymi w Polsce
Dla polskiego Canal+ inwestycja w SPI oznacza wejście w telewizję naziemną. Do nowego nabytku grupy należą bowiem kanały Stopklatka i Zoom TV.
Francuski nadawca kodowanych kanałów będzie mógł więc oferować bezpłatnie wybrane produkcje albo promować swoje odpłatne usługi w otwartej telewizji.
Ponadto SPI International Polska jest też właścicielem kanałów Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, FilmBox Extra, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FightBox, Dizi, DocuBox, Fast&Fun Box i 360 TuneBox. Niektórych kanałów SPI nie ma w ofercie platformy Canal+. Być może niebawem to się zmieni. Tradycyjni operatorzy płatnej telewizji umacniają swoją ofertę, aby skuteczniej rywalizować z platformami streamingowymi. Z prognozy Rethink TV wynika, że w ciągu 4 lat, z oferty tradycyjnych platform cyfrowych lub sieci kablowych może zrezygnować co trzeci użytkownik.
Rosną przychody Canal+
Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln.
Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Ostatnie wyniki dotyczące kondycji spółki nad Wisłą pochodzą sprzed roku. Wówczas Canal+ miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.
Dołącz do dyskusji: Canal+ z większościowym pakietem udziałów w SPI International
Byłoby super