Groupon kupuje w Azji, co z ofertą Google?
Groupon przejął trzy azjatyckie serwisy internetowe. Firma nie komentuje doniesień na temat przejęcia przez Google.
Umożliwiający robienie zakupów grupowych w internecie portal kupił serwisy uBuyiBuy w Hong Kongu, Beeconomic w Singapurze i na Filipinach oraz Atlaspost na Tajwanie. W najbliższych miesiącach zaczną one funkcjonować pod marką Groupon - jako Groupon Hong Kong, Groupon Singapore, Groupon Philippines i Groupon Taiwan.
Przejęcia, których szczegóły finansowe nie zostały ujawnione, rozszerzają obecność Groupon w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej, dołączając do uruchomionego w sierpniu tego roku Groupon Japan.
"Widzimy ogromy potencjał na rynku azjatyckim, a wejście do Hong Kongu, Singapuru, Filipin i Tajwanu jest kolejnym ważnym krokiem dla Groupon" - stwierdził Rob Solomon, prezes i dyrektor ds. operacyjnych Groupon.
Groupon powstał w listopadzie 2008 roku. Obecnie serwis na całym świecie zatrudnia ponad 3 tys. osób, a nowe serwisy dołączą do jego globalnej sieci obejmującej 33 miliony subskrybentów w 35 krajach.
W oddzielnym komunikacie Groupon poinformował o otwarciu nowego biura w kalifornijskim Palo Alto oraz przejęciu specjalizującej się w lokalnym marketingu amerykańskiej firmy Ludic Labs. Andrew Mason, twórca i dyrektor wykonawczy Groupon, odniósł się przy okazji do ostatnich doniesień na temat przejęcia serwisu nawet za kwotę 6 miliardów dolarów przez Google (więcej na ten temat).
"Niestety nie możemy skomentować spekulacji i plotek na temat naszej działalności biznesowej" - stwierdził Mason.
Dołącz do dyskusji: Groupon kupuje w Azji, co z ofertą Google?