Groupon: 30-proc. wzrost przychodu w IV kw., 41 mln aktywnych klientów
Serwis zakupów grupowych Groupon zaprezentował swoje wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2012 roku.
W IV kwartale 2012 roku Groupon zanotował stratę netto w wysokości 81,1 miliona dolarów, w porównaniu do 65,4 miliona dolarów straty w analogicznym okresie roku 2011.
W tym samym czasie przychód firmy zwiększył się o 29,7 proc., z 492,2 miliona dolarów do 638,3 miliona dolarów.
W całym 2012 roku Groupon zanotował 67,4 miliona dolarów straty, wobec 373,5 miliona dolarów straty w roku 2011. Przychód wzrósł o 45 proc., z 1,61 miliarda dolarów do 2,33 miliarda dolarów.
Groupon podał, że globalna liczba aktywnych klientów serwisu (klienci, którzy dokonali zakupu kuponu w poprzednich dwunastu miesiącach) wzrosła w ujęciu rocznym o 22 proc., do 41 milionów na koniec grudnia.
Groupon prognozuje, że w I kwartale bieżącego roku jego przychód wyniesie od 560 milionów dolarów do 610 milionów dolarów i będzie wyższy rok do roku o 0-9 proc.
Dołącz do dyskusji: Groupon: 30-proc. wzrost przychodu w IV kw., 41 mln aktywnych klientów