GroupM urosła o jedną czwartą, ma już 230 pracowników
Agencja mediowa GroupM, obsługująca inne agencje WPP w zakresie marketingu internetowego w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 25,4 proc. do 665,34 mln zł i 23,11 mln zł zysku netto. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się o prawie 50 pracowników do 234.
Wpływy reklamowe GroupM zwiększyły się z 516,27 do 630,95 mln zł, a te z pozostałych usług - z 14,22 do 34,36 mln zł.
Ponad 95 proc. wpływów pochodzi od innych spółek z WPP, dla których agencja zajmuje się realizacją działań reklamowych w internecie. W ub.r. przychody od MediaCom Warszawa wzrosły ze 190,05 do 238,72 mln zł, od Wavemaker - ze 116,34 do 143,61 mln zł, a od Mindshare Polska - ze 117,01 do 131,2 mln zł.
Więcej agencja uzyskała też od spółki The Partnership & Limited (wzrost z 53,53 do 68,08 mln zł), Mets (z 27,17 do 30,45 mln zł) i The Media Insight Polska (z 13,79 do 24,19 mln zł).
Łączne przychody w ramach WPP zwiększyły się z 517,16 do 643,83 mln zł.
GroupM z nowymi narzędziami marketingowymi
Epidemia nie tylko nie zaszkodziła GroupM, ale wręcz przyspieszyła wzrost biznesu firmy. Jeszcze w 2019 roku przychody agencji wyniosły 375,9 mln zł, a potem w ciągu dwóch lat urosły o 77 proc.
W sprawozdaniu za ub.r. spółka wyliczyła, że wdrożyła kolejne narzędzia do zakupu i optymalizacji kampanii w internecie (m.in. oparty na algorytmach sztucznej inteligencji CoPilot do programatycznego zakupu), wprowadziła do oferty zakup kampanii audio w modelu programatycznym oraz zintegrowaną ofertę dotyczącą kampanii wideo. Zaznaczyła, że wspólnie z partnerami rozwijała projekt mSpark - akcelerator start-upów z obszaru technologii marketingowych, oraz ofertę z zakresu influencer marketingu opartą na narzędziu INCA.
Przychody krajowe GroupM wzrosły z 524,43 do 657,19 mln zł, a z zagranicy - z 6,05 do 8,12 mln zł.
Przybyło 47 pracowników, 3,6 mln zł z dywidend
Koszty operacyjne GroupM zwiększyły się mocniej od wpływów - o 28,9 proc. do 652,68 mln zł, z czego koszty usług obcych - z 475,36 do 606,43 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 23,6 do 35,07 mln zł, a pozostałe koszty pracownicze - z 5,29 do 7,02 mln zł. W agencji w ub.r. pracowały średnio 234 osoby, o 47 więcej niż w 2020 roku. Łączne zarobki członków zarządu spółki zmalały z 2,46 do 2,36 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy zmalał z 24,36 do 12,66 mln zł. Natomiast inne wskaźniki rentowności poprawił wzrost pozostałych wpływów operacyjnych ze 126,3 tys. zł do 11,64 mln zł i wpływów finansowych z 946,3 tys. zł do 3,91 mln zł (z czego 3,65 mln zł z dywidend), a także spadek kosztów finansowych z 10,3 mln zł (w tym 10,2 mln zł tytułem aktualizacji wartości aktywów finansowych) do 341 tys. zł.
W efekcie zysk operacyjny zmalał nieznacznie - z 24,48 do 24,27 mln zł, a zysk netto poszedł w górę z 10,09 do 23,11 mln zł.
W sprawozdaniu GroupM zapowiedziała dalszy rozwój technologii marketingowych. - Będą to m.in. rozwiązania wspierające sprzedaż i budowanie marek w ramach influencer marketingu czy e-commerce, jak również narzędzia i technologie wspierające klientów w osiąganiu wysokiej widoczności ich reklam w sieci, gwarantujące im bezpieczeństwo otoczenia reklamowego, ograniczające ryzyko tzw. Ad Fraud i maksymalizujące udział wysokiej jakości kontaktów z reklamą w realizowanych kampaniach - wyliczyła w sprawozdaniu.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: GroupM urosła o jedną czwartą, ma już 230 pracowników