Gowork i OLX.pl na czele serwisów o pracy, mocno w górę Praca.pl, Jooble i Indeed (TOP10)
Wśród serwisów o pracy na pozycję lidera zasięgowego wysunął się Gowork.pl, natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon notuje sekcja Praca na OLX.pl. Z miesiąca na miesiąc duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Praca.pl, Jooble.org, Indeed.com i Amazon.jobs, natomiast sporo zmalały statystyki Pracuj.pl i Goldenline.pl.
Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w listopadzie ub.r. Gowork.pl odwiedziło 3,11 mln użytkowników (czyli 11,05 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali tam 8,32 mln odsłon.
Natomiast sekcja o pracy na OLX.pl przy 2,74 mln odwiedzających zanotowała 142,9 mln odsłon. Po kilkadziesiąt mln odsłon miały Pracuj.pl (2,72 mln użytkowników i 56,18 mln odsłon), Indeed.com (2,17 mln odwiedzających i 54,7 mln odsłon) oraz Jooble.org (2,38 mln użytkowników i 32,88 mln odsłon).
W zestawieniu są dwie platformy społecznościowe dotyczące pracy. Na Linkedin.com 2,69 mln internautów wykonało 15,85 mln odsłon, a na Goldenline.pl (należącym do Agory) 1,62 mln odwiedzających wygenerowało 6,5 mln odsłon.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Praca.pl miała 2,39 mln użytkowników i 9,65 mln odsłon, Jobrapido.com - 894,6 tys. odwiedzających i 5,41 mln odsłon, a Amazon.jobs - 883 tys. użytkowników i 2,82 mln odsłon.
W sekcji o pracy na OLX.pl każdy odwiedzający wykonał średnio 52,2 odsłon, na Indeed.com - 25,2, a na Pracuj.pl - 20,7. Natomiast na Gowork.pl przeciętna liczba odsłon na użytkownika wyniosła tylko 2,7, na Amazon.jobs - 3,2, a na Goldenline.pl i Praca.pl - 4.
W porównaniu z październikiem Gowork.pl zyskał 525,4 tys. użytkowników (to 20,3 proc. w górę), dzięki czemu wyprzedził pod tym względem sekcję o pracy na OLX.pl, która straciła 236,5 tys. odwiedzających (8 proc.) i 5,26 mln odsłon (3,5 proc.).
Jeszcze większe spadki zanotowało Pracuj.pl - o 471,9 tys. użytkowników (14,8 proc.) i 9,59 mln odsłon (14,6 proc.). Goldenline.pl straciło 344,1 tys. odwiedzających (17,5 proc.) i 866,3 tys. odsłon (11,8 proc.), a Linkedin.com przy wzroście liczby użytkowników o 124,3 tys. (4,8 proc.) zanotowało spadek liczby odsłon o 10,03 mln (38,8 proc.).
Za to na Praca.pl przybyło 927,2 tys. internautów (63,2 proc. w górę) i 2,72 mln odsłon (39,3 proc.). Jooble.org zyskało 805,2 tys. użytkowników (51 proc.) i 12,53 mln odsłon (61,6 proc.), a Indeed.com - 572,5 tys. odwiedzających (35,8 proc.) i 30,24 mln odsłon (123,6 proc.). Natomiast Amazon.jobs osiągnął wzrost o 295,8 tys. użytkowników (50,4 proc.) i 1,59 mln odsłon (129,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Gowork i OLX.pl na czele serwisów o pracy, mocno w górę Praca.pl, Jooble i Indeed (TOP10)