Gospodarka w telewizji
Program Polsatu najpopularniejszy
Z badania telemetrycznego TNS OBOP wynika, że najlepiej oglądanym programem o tematyce ekonomiczno-gospodarczej, w okresie wrzesień 2002 - marzec 2003, były "Informacje i Biznes" emitowane codziennie późnym wieczorem w Polsacie. Średnia widownia każdej emisji wyniosła 829 tys. (2,3%), zaś udział w rynku 17%. Pod względem wielkości widowni drugie miejsce zajął magazyn Plus Minus, emitowany w każdy wtorek w TVP1. Jego oglądalność wyniosła przeszło 780 tys. widzów (2,2%), a udziały w rynku 11%. Na trzeciej pozycji uplasował się dziennik Kurier gospodarczy w TVP3, oglądało go średnio 584 tys. osób (1,6%), udziały w rynku wyniosły zaś 4,5%.
Programy o tematyce ekonomicznej chętniej oglądane są przez widzów z dużych miast, osoby starsze i osoby z wykształceniem średnim lub wyższym. Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się wśród osób o wykształceniu podstawowym i mieszkańców wsi.
Łącznie, w badanym okresie, telewizja (TVP1, TVP3, Polsat, TVN) poświęciła na emisję magazynów i dzienników ekonomicznych ok. 100 godz., co stanowiło 12% ogólnego czasu nadawania.
Dołącz do dyskusji: Gospodarka w telewizji