Google zmieni wyszukiwarkę. Będzie więcej wyników z różnych źródeł
Koncern Google zapowiedział dokonanie zmian w algorytmie swojej wyszukiwarki internetowej. Według planów w przyszłości platforma będzie prezentowała więcej wyników pochodzących z różnych źródeł, zamiast polecania kilku linków na jeden temat pochodzących z tej samej domeny.
Dokonanie zmian w algorytmie najpopularniejszej wyszukiwarki w internecie Google zapowiedział w kilku wpisach na jednym z oficjalnych kont firmy na Twitterze.
Have you ever done a search and gotten many listings all from the same site in the top results? We've heard your feedback about this and wanting more variety. A new change now launching in Google Search is designed to provide more site diversity in our results….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 6 czerwca 2019
Zgodnie z deklaracjami Google zmiany są wynikiem konsultacji z użytkownikami, którzy oczekują nowego mechanizmu funkcjonowania wyszukiwarki. Chodzi o to, że obecnie w górnej sekcji najlepszych wyników odpowiadających na konkretne pytanie zdarza się prezentacja listy linków pochodzących tylko z jednej domeny – np. od konkretnego wydawcy.
Google przekonuje, że taki sposób prezentowania wyników ma za zadanie naprowadzić użytkownika szybko na treści najlepiej odpowiadające na wpisane hasło. Jednak w przyszłości algorytm w tym zakresie zostanie zmieniony. W rezultacie na szczycie listy najlepszych wyników będą się pojawiały najwyżej 2 linki pochodzące z tego samego źródła. Takie rozwiązanie ma zwiększyć różnorodność źródeł informacji, do których dostęp będzie miał użytkownik.
Google nie podał na razie żadnego terminu w jakim wspomniane zmiany staną się widoczne dla internautów. Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w I kwartale 2019 r. 6,66 miliarda dolarów, w porównaniu do 9,4 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 36,17 miliarda dolarów, co oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 31 mld dol.), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,37 do 9,33 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google zmieni wyszukiwarkę. Będzie więcej wyników z różnych źródeł