Google wzywa do aktualizacji Map. Firmy mają informować o zmianach z powodu koronawirusa
Google poprosił firmy zamieszczające informacje na swój temat w aplikacji Mapy aby dokonały odpowiedniej aktualizacji danych jeśli ich działalność zmieniła się w związku z epidemią koronawirusa. Takie rozwiązanie ma pomóc użytkownikom w zorientowaniu się w dostępności konkretnych usług czy ofert sklepów na konkretnym obszarze.
Nowy rodzaj groźnego koronawirusa oznaczonego przez organizację WHO nazwą Covid-19 wykryto w Chinach pod koniec grudnia 2019 r. W ciągu kilku tygodni wywołał on epidemię, której centrum stanowi chińskie miasto Wuhan.
Według statystyk z wtorku na całym świecie zanotowano ponad 115 tys. przypadków zainfekowania koronawirusem, zaś 4087 osób poniosło śmierć w związku z zarażeniem Covid-19. Przypadki zarażenia koronawirusem w ostatnich dniach pojawiły się także w Polsce, we wtorek potwierdzono obecność w naszym kraju 20 zainfekowanych osób.
Google aktualizuje Mapy
Koncern Google postanowił pomóc użytkownikom prowadzonej przez siebie aplikacji Mapy w codziennym funkcjonowaniu w obliczu szerzącej się epidemii koronawirusa.
Google poinformował na Twitterze że zwrócił się do firm zamieszczających informacje na swój temat na platformie Mapy o aktualizację danych.
If your business is affected by COVID-19, update your Google My Business profile to provide the most accurate information to your customers. Learn more: https://t.co/IUX8QXI71h.
— Google My Business (@GoogleMyBiz) March 9, 2020
Sprawa dotyczy tych podmiotów, na których funkcjonowanie ma wpływ epidemia Covid-19. Takie firmy są proszone o to, by w opisach pojawiających się w aplikacji Maps poinformowały o ewentualnych zmianach w działaniu, np. innych godzinach pracy, zmianie oferty czy opóźnieniach w dostawach do klientów.
Aby pomóc firmom obecnym w Maps w zaktualizowaniu danych Google udostępnił odpowiednią instrukcję na swoich stronach. Koncern wyjaśnia że aktualne informacje o firmach pomogą użytkownikom w codziennym życiu utrudnionym przez zagrożenie koronawirusem.
Nie tylko Google
W związku z rozszerzającą się epidemią koronawirusa coraz więcej firm technologicznych stara się pomóc w walce z zagrożeniem oraz ze zjawiskiem dezinformacji w sieci związanej z Covid-19.
Facebook obiecał, że będzie publikował w swoim serwisie za darmo reklamy przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia zawierające rzetelne informacje na temat epidemii Covid-19.
Z kolei Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią. Odpowiedni komunikat pojawia się także w wypadku korzystania z wyszukiwarki na platformie Allegro.
Dołącz do dyskusji: Google wzywa do aktualizacji Map. Firmy mają informować o zmianach z powodu koronawirusa