Google zmienia reklamy w wyszukiwarce, będą dodatkowe informacje
Po trwających ponad rok testach Google wprowadza nowy wygląd reklam tekstowych w swojej wyszukiwarce. Zmiany w pierwszej kolejności pojawią się w mobile’u.
W nowym szablonie reklam tekstowych w Google nad głównym tytułem i krótkim tekstem oprócz linka do strony są nazwa i logo promowanej marki. Dotychczas było tam widoczne tylko logo.
Zmiana ma ułatwić użytkownikom rozpoznawanie, której firmy dotyczy dana reklama. - To efekt skrupulatnych testów obejmujących wiele aspektów i metodologii, w tym zrozumienie i reakcji użytkowników, jakości i efektywności reklam oraz ogólnych doświadczeń dotyczących wyszukiwarki - wyliczył rzeczniczk Google’a.
Platforma Google Ads będzie automatycznie pobierać do reklamy nazwę i logo marki, o ile znajdzie ją na stronie, do której odsyła reklama. Marketerzy będą też mogli dodawać te informacje, a także modyfikować treści automatycznie wprowadzone przez system do reklam.
W wersji mobilnej przy każdej reklamie dodatkowo będzie napis „Sponsorowane” zapisany wielkimi literami.
W pierwszej kolejności nowy wygląd reklam pojawi się właśnie w mobile’u. Będzie też testowany w wyszukiwarce Google na komputerach.
Czy to oznacza, że reklamy w wyszukiwarce Google zdrożeją? Rzecznik zaznaczył jedynie, że ceny reklam ustalane są na aukcjach, których wyniki zależą od wielu czynników, m.in. wielkości budżetu i kategorii promowanego produktu.
W zeszłym kwartale finansowym koncern Alphabet, do którego należą m.in. usługi Google, przy wzroście przychodów o 13 proc. do 69,68 mld dolarów zanotował spadek zysku netto z 18,52 do 16 mld dolarów. Wpływy z reklam w wyszukiwarce i podobnych usług zwiększyły się z 38,84 do 40,69 mld dolarów.
W sierpniu br. koncern trzeci raz przesunął, tym razem na początek 2024 roku, termin wycofania z przeglądarki Chrome opcji przetwarzania plików cookie przez tzw. firmy trzecie (czyli głównie platformy marketingowe). Uzasadnił, że dostosowanie technologii do nowych rozwiązań wymaga więcej czasu.
Dołącz do dyskusji: Google zmienia reklamy w wyszukiwarce, będą dodatkowe informacje