SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google odrabia straty: wyraźne wzrosty w III kw, ponad 5 mld dolarów z reklam w YouTube

Holding Alphabet, do którego należy Google, opublikował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2020 roku. W każdym z kluczowych obszarów były one sporo lepsze niż oczekiwali rynkowi analitycy.

Zysk netto Alphabet wyniósł w III kwartale 2020 roku 11,25 mld dolarów, w porównaniu do 7,07 mld dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2019.proc.).

W tym samym czasie o 14 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 40,5 mld dolarów do 46,17 mld dolarów.

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 46,02 mld dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 40,23 mld dolarów), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,18 mld dolarów do 11,21 mld dolarów.

Przychód Google z reklam wzrósł o ponad 8 proc., z 33,8 mld dolarów do 37,1 mld dolarów. W przypadku serwisu YouTube wpływy reklamowe zwiększyły się z 3,8 mld dolarów do 5,04 mld dolarów. Z kolei biznes chmurowy wygenerował przychód w wysokości 3,44 mld dolarów, wobec 2,38 mld dolarów rok wcześniej.

Z najnowszego raportu finansowego Alphabet wynika także, że koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty uiszczane innym podmiotom za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, sięgnęły w III kwartale 2020 roku 8,17 mld dolarów (wobec 7,49 mld dolarów rok wcześniej). Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład holdingu wygenerowały 178 mln dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (155 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 1,1 mld dolarów (wobec 941 mln dolarów straty w III kw. 2019 r.).

Wyniki Alphabet w każdym z wyżej wymienionych obszarów były o wiele lepsze od spodziewanych przez analityków i inwestorów. Po ich publikacji kurs akcji holdingu na amerykańskiej giełdzie Nasdaq wzrósł po zamknięciu sesji o ponad 7 proc.

Przypomnijmy, że w poprzednim kwartale Alphabet w ujęciu rok do roku zanotował pierwszy w swojej dwudziestoletniej historii spadek zarówno całkowitego przychodu, jak i przychodu z reklam. Był to efekt kryzysu wywołanego przez pandemię koronawirusa, przez którą reklamodawcy znacząco obniżyli swoje nakłady na marketing.

Dołącz do dyskusji: Google odrabia straty: wyraźne wzrosty w III kw, ponad 5 mld dolarów z reklam w YouTube

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl